אריאל שרון
אריאל שרוןצילום ארכיון: יוסי זמיר, פלאש 90

ליאורה גלאט טראוב, לשעבר ברקוביץ', בכירה בפרקליטות לשעבר שהורשעה בהדלפת דבר חקירתו החסויה של ראש הממשלה דאז אריאל שרון - מדברת.

על רקע הביקורת נגד הדלפות מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, מבהירה הבוקר (חמישי) טראוב כי המקרה שלה היה נדיר ולכן אין להסיק ממנו על שאר מערכת האכיפה: "ככלל הפרקליטות לא מדליפה".

בריאיון למרדכי גילת ותמר אלמוג סיפרה טראוב על השתלשלות העניינים, וגם על ההבדלים בין מעשיה אז לבין הדיון הנוכחי בנושא. "הציבור ידע שקיימת חקירה נגד שרון, שהיה גם מועמד לבחירות הבאות, בעבירה של טוהר הבחירות שכבר היו", סיפרה. "זו עבירה מינורית למדי. מה שהציבור לא ידע אז – שהיה חשד שרה"מ קיבל 1.5 מיליון דולר לכיסו הפרטי. זו הייתה עבירה של שוחד".

לפני שהעבירה את המידע לעיתונאי ברוך קרא, סיפרה, התלבטה רבות: "חשבתי שצריך לדווח לציבור על חקירה כזאת כדי שהציבור יידע על כך לפני הבחירות. לא היה לי למי לפנות אז, לא ישנתי במשך חודש. בסוף החלטתי להדליף את זה לעיתונאי".

טראוב הבהירה כי הייתה מודעת לכך שמעשיה אינם חוקיים. "הבנתי מה אני עושה וקיוויתי לא להיתפס", אמרה. "אבל התייסרתי חודש. חודש לא ישנתי. חשבתי לפנות למבקר המדינה, לנשיא העליון".

על ההבדל בין המקרה שלה לבין המציאות הנוכחית הסבירה טראוב כי "עניין ההדלפות שונה היום. יש ראש ממשלה שהוא אלוף הספינים ומטה את הציבור ואת היועמ"ש ומהעיקר". בנוסף, הדגישה טראוב, לא מדובר על הדלפות חומרים בשעה שהחקירה מתנהלת: "אין פה בכלל חקירה, כבר היה שימוע. עובדי מדינה לא צריכים להוציא חומר בזמן חקירה, אבל יש מקרים יוצאי דופן. במקרה שלי עשיתי מה שעובד ציבור צריך לעשות".