ראש השב"כ: סיכלנו השנה 450 "פיגועים משמעותיים"פיוז'ן, במאי – אורן שמש סגל

ראש השב"כ, נדב ארגמן, חשף היום (חמישי) כי הארגון בראשו הוא עומד סיכל מתחילת השנה מאות פיגועים משמעותיים.

ארגמן הגיע הבוקר לכנס המערכות הבלתי מאוישות, UVID 2019 המתקיים ביוזמת 'ישראל דיפנס' וסקר את הפיתוחים המוצגים בכנס.

"אנחנו ארגון של אנשים", אמר ארגמן, "ובטכנולוגיה אנחנו משתדלים להביא את הטובה ביותר בעולם".

ראש השב"כ הדגיש שיש שאיפה מתמדת שתהיה סינרגיה בתוך הארגון וסינגריה עם כל מערכת הביטחון הישראלית.

"זה מה שמאפשר לנו לשמור את היתרון האיכותי שלנו מול יריבים מאתגרים", הוא הסביר, "זה מה שמאפשר לנו לסכל בשנה האחרונה מעל 450 פיגועים משמעותיים".

"אנחנו משתדלים לשמור על אזרחי ישראל כדי שיחיו בשקט ביום-יום", הבהיר ארגמן, "הטכנולוגיה והתעשייה הישראלית תמיד נמצאים אצלנו קרוב ללב, אנחנו רוכשים טכנולוגיות ישראליות לפני כל דבר אחר. חדשנות וסטארטאפים זה חלק ממה שאנחנו".

לפני שנה, בנובמבר 2018, מסר ראש השב"כ סקירה ביטחונית בוועדת החוץ והביטחון, בה הזהיר מתחושת הביטחון המתעתעת, "השקט הזה הוא שקט מתעתע, מתחת לפני השטח, השטח רוחש ומבעבע מאוד. חמאס מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים ביהודה ושומרון ומגזרת יהודה ושומרון. בהכוונה מרצועת עזה, מטורקיה ומלבנון".

"בשנה האחרונה חווינו פיגועים שבהם נהרגו אזרחים ישראלים ונפצעו. אנחנו הצלחנו לסכל בשנה האחרונה 480 פיגועים, מתוך זה עצרנו 219 חוליות חמאס, וסיכלנו 590 מפגעים בודדים. זה היקף גדול מאוד שרק יכול להצביע על היקף הטרור שמתרחש מתחת לפני השטח", צין אז ארגמן.

ראש השב"כ הוסיף באותה סקירה, "למזלנו חלק גדול מהפיגועים אינם צולחים. נוסף על כך הצלחנו בשנה האחרונה לסכל תקיפות סייבר - גם טרור וגם ריגול כנגד מדינת ישראל. בסך הכל, ההצלחות הללו או המציאות האפשרית ביהודה ושומרון הם תולדה של פעילות מאומצת מאוד של כל מערכת הביטחון הישראלית - שב"כ, צה"ל, משטרת ישראל - שמאפשרת את המציאות הזו ומאפשרת לאזרחים ישראלים לחיות את חייהם ביומיום".