דוברי נתניהו מערערים למחוזי

פרקליטי דוברי ראש הממשלה, עו״ד עמית חדד ועו״ד נועה מילשטיין, יחד עם עו״ד ליאור אפשטיין ועו״ד מאיר ארנפלד המייצגים מעורבים נוספים בפרשה, הגישו לפני זמן קצר ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעקבות הפעולות הבלתי חוקיות שביצעה המשטרה ביודעין במהלך החקירה.

בערעור נחשף כי המשטרה פעלה באופן לא חוקי גם ביחס לטלפונים של מעורבים נוספים בפרשה, נוסף לגולן ואוריך. עוד נחשף כי המשטרה הטיחה בנחקרים מידע שהופק באופן בלתי חוקי במהלך חקירתם.

כמו כן מתברר כי המשטרה הודתה שהתכוונה מראש לתפוס את הניידים ולחדור אליהם מבלי להוציא צו שופט, וכעת לאחר שנתפסה היא מבקשת מבית המשפט להלבין את פעולותיה.

ביחס לאירוע העומד במרכז החקירה נטען בערעור כי המעשה בוצע במסגרת קמפיין הליכוד לבחירות האחרונות, יממה לאחר שפורסמו בחדשות ערוץ 12 תמלילים של חקירות פילבר.

"פרסומים אלה יצרו סערה תקשורתית ופוליטית בעיצומו של קמפיין בחירות. בתגובה לפרסומים אלה, רצו בקמפיין הליכוד להעלות למודעות התקשורתית אמירות אחרות של פילבר ולכן נשלח הרכב – לא במטרה להטריד עד; אלא במטרה תקשורתית-פוליטית להשמיע בתקשורת את אותן אמירות מזכות כחלק מקמפיין הבחירות של מפלגת הליכוד", נכתב בערעור.

בנוסף נטען בערעור כי גולן ואוריך "הינם מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה ולבני משפחתו, ומצויים איתו בקשר יום יומי. במסגרת עבודתם, עוסקים המערערים בסוגיות פרלמנטריות שונות, ובשל כך נמצאים בקשר הדוק עם שרים וחברי כנסת. המערערים נמצאים בקשר ישיר ורצוף עם גורמי תקשורת שונים ובכלל זה ראשי מערכות, עורכים, וכתבים ואף מצויים בקשר שוטף עם עורכי דינו של ראש הממשלה. נוכח האמור, תכתובות רבות של המערערים חוסות תחת שורה של חסיונות – חיסיון פרלמנטרי; חיסיון עיתונאי; חיסיון עורך דין-לקוח". טענה זו מגובה בראיות ותקדימים שהובאו בערעור ויובאו בדיון.

בבקשת הערעור נכתב כי לאור הנימוקים המשפטיים והציבוריים הרבים שהובאו בו, בית המשפט מתבקש להימנע מהוצאת צו חדירה לטלפונים הניידים, ולהורות למשטרה לחשוף את תיעוד חקירתו של אוריך שהוקלדה באופן לא חוקי לקבוצה פנימית של המשטרה "השלמות 4000".