זוגיות, אילוסטרציה
זוגיות, אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הכרתי את רות אשתי דרך ידיד משותף שעבד איתה. הייתי בן 23, צעיר למדי. ברגע שנפגשנו הרגשנו שנינו "קליק" מיידי. בכל פגישה הרגשנו יותר ויותר שנועדנו זה לזו.

הכל היה לפי הספרים: המשפחות הרגישו את הקשר הטוב, הדרכת חתנים שלי היתה טובה, מפורטת ומתאימה בדיוק למידות שלי ואפילו "הגדלתי ראש" ובהמלצת חבר הלכתי לכנס חתנים של מכון פוע"ה, שם קיבלתי כלים מעולים לבניית הזוגיות עד לפרטים הקטנים.

החתונה היתה מרגשת ושמחה. חוץ ממתחים רגילים וזניחים של זוג לקראת חתונה, הכל היה נראה לי כמעט מושלם, לא פחות.

לאחר כמה חודשים של חיים משותפים חשתי מועקה שהלכה והתגברה בגלל קשיים בתחום האינטימי, ניסיתי לתרץ זאת בכך שהנושא חדש לנו והזמן יפתור את הבעיות. אבל התחושה שאין התאמה בתחום רק הלכה והעמיקה. הרגשתי שגם רות מרגישה כך. התביישנו לשוחח על הנושא בינינו וכמובן התביישנו לספר לגורמים חיצוניים. כששאלו אותי "איך חיי הנישואין". תמיד עניתי "מצוין". אך בתוכי ידעתי שלא כך הדבר. לפעמים גם הרגשתי סוג של אשמה שאני לא מצליח לשמח את אשתי.

לאחר עוד כמה חודשים רות בישרה לי שהיא בהריון ראשון שלנו. השמחה היתה גדולה ועימה באה התרחקות נוספת. הרי היה לנו תרוץ טוב. ההתרחקות החלה להתפרס בנושאים נוספים בחיים. הרגשתי בודד. הייתי אמור להיות הכי מאושר בעולם. אישה מקסימה, הריון בריא זמן מועט לאחר הנישואין. אבל יש לי סוד כואב, אינטימי וזוגי ששייך רק לאישתי ולי.

אזרתי אומץ והתחלתי בעדינות לשוחח עם רות על כך לאחר הלידה. רות בכתה אבל הבנו שנינו שיש בעיה וחייבים לטפל בה.

איך מטפלים בבעיה כל כך אישית?

שנינו חשבנו ביחד לשתף את הרב של הקהילה, איש עם לב פתוח, שעסק בייעוץ זוגי.

לאחר שיחה קצרה ולא מפורטת הבנו שאפשר לפתור את הדברים ובשביל זה יש יועצים ויועצות בקדושה לחיי אישות. מדובר באנשי טיפול מיומנים שלמדו את המקצוע במכון פוע"ה ע"י אנשי מקצוע, רופאים, פסיכולוגים ורבנים. אנשים אלו מותאמים בדיוק למגזר שלנו. הרגשתי אור בקצה המנהרה.

לאחר בירורים קצרים הגענו ליועץ בקדושה שלנו, שליח נאמן אמיתי. בפגישה הראשונה ראיתי את התעודות בחדרו. על התעודה של מכון פוע"ה היה כתוב יועץ בקדושה לחיי אישות.

בהתחלה הרגשנו מבוכה, היה לא פשוט לשתף אותו. אך הכנו את עצמנו: מדובר באיש מקצוע שיכול לעזור לנו. כבר בפגישה הראשונה הרגשנו שהוא קשוב ומבין אותנו ויש לו ידע וכלים מקצועיים לעזור לנו לפתור את הבעיות שלנו ולהעצים את החיים הזוגיים שלנו .

ברוך השם לאחר מספר פגישות ותהליך שהשקענו בו שנינו זמן ומחשבה עלינו על דרך המלך וההתקרבות בכל התחומים לא איחרה לבוא. והיום אני יכול להגיד שרות ואני חיים בשמחה ובהתקדמות מתמדת .

עם הזמן הבנתי שיש כל כך הרבה זוגות שחווים קשיים בתחום האינטימי שניתן לפותרם אולם מתביישים לדבר עליהם והבעיות רק מחמירות. לפני 4 שנים החלטתי כתוצאה מהניסיון שלי להוסיף אפיק מקצועי נוסף בחיי, למדתי יעוץ זוגי ואחריו ייעוץ לחיי אישות במכון פוע"ה, הייחודיות של התכנית היא בשילוב המדהים בין התחום הרפואי, טיפולי ותורני כתחומים משלימים ביניהם. הרמה היתה מקצועית ביותר ועם זה התכנית נלמדה בפתיחות ובנקיות מדהימה שלא ניתן למצא במקום אחר.

היום אני בעל קליניקה , מקבל זוגות לייעוץ בתחום הזוגיות והאישות.

אין ספק כי הסיוע שקבלנו נותן לי מוטיבציה רבה לטפל בזוגות מתוך אמון וניסיון כי ניתן להגיע לחיים שמחים ומלאים בכל תחומי הזוגיות,

אחת למספר שנים מתקיים קורס ייעוץ לחיי אישות לגברים במכון פוע"ה המיועד לאנשי מקצוע, עם מיטב המרצים.

השבוע ביום חמישי טז' בחשוון יפתח מחזור נוסף, נשארו מקומות אחרונים,

אתה שעוסק בתחום הייעוץ ומעוניין להתמקצע ולפתוח אפיק נוסף משמעותי לסיוע לזוגות רבים מוזמן להצטרף עכשיו 02-6517171 /0524077077

לפרטים ותאום מועד ראיון קורס ייעוץ בקדושה לחץ כאן