אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: קובי ריכטר/TPS

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, פרסם פוסט בפייסבוק בתגובה לפסק דין של בית הדין הרבני בבאר שבע מחודש יולי, אשר שלח גיורת להליך בירור של תוקף הגיור שלה בבית הדין לגיור.

בעקבות פרסום המקרה הבוקר (חמישי) כתב ליברמן, "הבוקר נחשפנו שוב לאופן בו הרבנות הראשית מתעללת ורודפת גרי צדק. הדרישה של בית הדין הרבני האזורי בבאר שבע לבטל באופן רטרואקטיבי גיור צבאי שנעשה כדת וכדין לפני כמעט עשור פסול מיסודו, אינו מתקבל על הדעת ויוצר מציאות בה גרים נמצאים במצב תמידי של חשש מפני שלילת יהדותם".

לדבריו, "הממסד הדתי משתמש בכוחו בצורה פסולה ולא ראויה ואת התופעה הזאת חייבים לעצור. מדובר כאן במקרה תקדימי שיכול להשליך על כל מי שעבר גיור בעבר".

"אסור לנו לעבור לסדר היום וחייבים להפסיק את הנוהל הפסול של בתי הדין הרבניים, שמתנהלים באופן גס ושרירותי כלפי ציבורים שלמים ומרחיקים אותם מהיהדות", טען ליברמן.

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף, "אני קורא לרב לאו ולרב הצבאי הראשי תת-אלוף קרים להביע עמדה ברורה בנושא ולצאת כנגד התופעה הפסולה של ניסיון לערער על תוקפם של גיורים אזרחיים וצבאיים".

עו"ד אלעד קפלן, מנהל ארגון "עתים", הגיב גם הוא לפסק הדין. "הניסיון של בית הדין הרבני להטיל ספק בגיורים שנערכו במסגרת המסלול הצה"לי לפני כמעט עשור אינו מתקבל על הדעת. לא ייתכן שמתגיירים ילכו בחשש מתמיד מפני גורמים בממסד הדתי שמבקשים לערער על יהדותם ולבטל את גיורם, תוך ניהול הליכים משפטיים נגדם והכנסת שמם לרשימת פסולי החיתון".

"לפי הרף שנקבע בפסק דין זה, כלפי מתגיירת שביקשה להינשא כדת משה וישראל, מתגיירים רבים נמצאים כעת בסכנה לביטול גיורם. אם בתי הדין הרבניים יתמידו במגמת ביטולי הגיורים, הם עלולים לגלות שעם ישראל מעדיף לבטל את סמכותם שלהם", אמר קפלן.