צופיה בסיום הקורס
צופיה בסיום הקורסצילום: רועי חדי

ביום ראשון האחרון, למעלה מ-6 שנים לאחר הירצחו של בעלה אביתר בורובסקי, צופיה טנא (בורובסקי) מסיימת צעד נוסף בדרך להגשמת חלומו של אביתר, להיות נהג אמבולנס.

צופיה סיימה השבוע בהצלחה קורס לחובשים בכירים בארגון מד"א. "קשה לסכם בכמה מילים, שמחה ממש לסיים" צופיה מספרת בחיוך.

צופיה, נשואה שנית ואם לשבעה ילדים, מתוכם שני פעוטות מספרת על הקשוי בקורס כזה יחד עם ילדים בבית, אך תחושת הסיפוק וההערכה ללומדים והמלמדים רבה "קורס מדהים עם אנשים מהממים והרבה מאוד ידע. אנשים שעזבו את המשפחות והילדים שלהם פעמיים בשבוע, גם בחופש הגדול, והכל כדי ללמוד ולהציל חיים בצורה טובה ומעמיקה יותר" מספרת צופיה בהתרגשות.

עוד מספרת צופיה על חלומו של אביתר "מאז שסיימתי את הקורס חובשים התחום מאוד 'בער' בי ועניין אותי לדעת בצורה יותר עמוקה. וכמובן שלא זנחתי את החלום של אביתר להיות נהג אמבולנס, ועוד אמשיך לזה כשהילדים יגדלו קצת.." היא מוסיפה.

את קורס החובשים ניהלה ומימנה מחלקת הרפואה של אגף הבטחון במועצה אזורית שומרון בשיתוף ארגון מד"א. בהשתתפות של כ40 חובשים מתוכם 20 מהשומרון, אשר עם תום הקורס הועלו לדרגת חובש בכיר בטקס שהתקיים בתחילת השבוע בבית הספר בברקן.

בטקס עלה לדבר ראש המועצה יוסי דגן, ראש מחלקת רפואה אביאל ממליה, שגיא אברהמוב אחראי מתנדבים במד"א ירקון ואביחי חדד סגנו של אברהמוב. כמו כן עלה גם קרפ"א (קצין רפואה אוגדה) איתי פוגל, יונתן שמחי מנהל אגף הבטחון וניר שלהב יו"ר ועד המתנדבים במרחב ירדון דרום במד"א.

דגן מסר, "כולנו מתרגשים יחד עם צופיה על הדרגה החדשה אליה הגיה יחד עם עוד כ20 מתושבי השומרון. אנו מעריכים ומודים לה על הזמן הרב שהקדישה הן בלימודים והן בזמני ההתנדבות. בע"ה שנצטרך כמה שפחות את הידע הרב שצברתם ושתזכו להציל חיים"

נזכיר כי אביתר נרצח בפיגוע דקירה בצומת תפוח לפני שש שנים וחצי כשהיה בן 32 ואב לחמישה ילדים. צופיה אלמנתו נישאה מחדש לפני כ-3 שנים.