מהקרמלין לבנימין

במסגרת חיזוק שיתופי הפעולה בין מועצת בנימין לקהילה היהודית במוסקבה, הגיע אתמול (ה') הרב בערל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה ביחד עם עשרות מחברי הקהילה ממוסקבה לביקור ראשון בשילה הקדומה.

את הסיור עם הרב לאזאר, המקורב למקבלי ההחלטות במדינה הרוסית ולנשיאה ולדימיר פוטין, הוביל ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ. במהלך הסיור נחשפו המשתתפים להיסטוריה של עיר המשכן, התרשמו מהנופים והכרמים בגוש שילה וצפו במיצגי המשכן.

אירוע השיא של הביקור היה במעמד מרגש של תפילה המונית בשטח המשכן עצמו. הרב לאזאר התפלל את תפילת חנה להצלחת כלל עם ישראל וברכה מיוחדת ליהודי רוסיה.

את הביקור כיבדו בנוכחותם אישי ציבור רבים ובהן שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ, השר לאיכות הסביבה ומורשת זאב אלקין, חבר מועצת העיר ירושלים הרב יעקב הלפרין וכן אנשי תקשורת רבים.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בסיום כי "הבשורה שיוצאת מעיר המשכן בו אבותינו התחילו את המורשת היהודית מגיעה לכל תפוצות העולם שיודעים שביקור בארץ הקודש חייב לעבור במקום בו עמד המשכן הראשון וחנה ביקשה ילדים - וקיבלה. נמשיך להעצים ולהאדיר את ההיסטוריה שלנו בחבל ארץ היפה שזכינו ליישב ושנראה בבניין ירושלים".