תמר זנדברג
תמר זנדברגPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

חברי כנסת מהשמאל הגיבו בחריפות על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את נפתלי בנט לשר הביטחון של ישראל.

ח"כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) אמרה כי ''נתניהו הפך את ממשלת המעבר לעיר מקלט. במקום להרפות הוא ממשיך לעשות בה כרצונו תמורת שכפצ אנושי מחבורת הסמרטוטים שסביבו. עכשיו יופקד ביטחון המדינה בידיו של מחרחר המלחמה בנט''.

ח"כ עופר שלח (כחול לבן) האשים: ''נתניהו ממשיך לשעבד כל תפקיד וכל שיקול לתעלולי החסינות שלו הוא פוחד שבנט יברח? אז עכשיו בנט יהיה שר ביטחון לשבועיים, אולי לחודשיים, על תנאי ועל פארש. וזה האיש שמנסה לשכנע אותנו שצרה ביטחונית גדולה בפתח''.

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ טען כי בנט לא ראוי לתפקיד, ''ביבי אינו בוחל בשום תרגיל בזוי כדי להיאחז בכסאו ולחמוק ממשפט. מינוי שרים בממשלת מעבר הוא פסול: עוד חוליה במסע של נתניהו להרס הדמוקרטיה. בנט בוודאי אינו ראוי לתפקיד כזה. לנוכח מהלכיו המופקרים של נתניהו, גנץ חייב לפעול להקמת ממשלת מרכז-שמאל. עידן ביבי חייב להסתיים''.

ח"כ אורנה ברביבאי (כחול לבן) אמרה כי ''המינוי של בנט לתפקיד שר ביטחון והאיחוד עם הליכוד נשמע, נראה ומריח בחירות. נותר מישהו ביקום המאמין לביבי שהוא באמת רוצה ממשלת אחדות? ואיזה שר ביטחון צפוי להיות בנט? זה שיש לו פתרון מידי לחסל את החמאס? או זה שאמר השבוע כי תגובה חזקה בעזה תביא לסבבון מיותר? פוליטיקה של הישרדות''.

מכחול לבן נמסר: במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי ״חניך תורן״ לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל.

"אבל כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכל. כחול לבן תמשיך לחתור להקמת ממשלה בכלל וממשלת אחדות בפרט", הוסיפו במפלגתו של בני גנץ.

מנגד, שרי הבית היהודי והאיחוד הלאומי בירכו את בנט על מינויו. שר החינוך רפי פרץ סיפר "איחלתי לנפתלי בהצלחה בתפקידו כשר הביטחון ובהתמודדות מול האתגרים הביטחוניים וההתיישבותיים הרבים שישראל ניצבת בפניהם".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר: "ברכות לנפתלי בנט על המינוי. אתגרים ביטחוניים רבים וגדולים מונחים לפתחה של מדינת ישראל, ומהיכרותי איתו אני סמוך ובטוח שהוא יוכל לעמוד בהם".