המאחז הערבי הלא חוקי בסוסיא
המאחז הערבי הלא חוקי בסוסיארגבים

חבר הקונגרס האמריקני מהמפלגה הדמוקרטית, אנדי לוין, העלה את חמתו של מתאם פעולות הממשלה בשטחי, כשפרסם ציוץ נגד ישראל, לאחר ביקור ביהודה ושומרון.

"אתמול נסעתי לדרום הגדה המערבית, כולל הכפר הפלסטיני סוסיא, שממשלת ישראל הרסה פעמיים וכעת מונעת ממנו גישה למים. למרבה הפלא, ממש לנגד עינינו, הונחו צינורות מעל אדמת הכפר, כדי להעביר מי שתיה למאחז הישראלי הבלתי חוקי הממוקם סמוך", כתב לוין בחשבון הטוויטר שלו.

"נדהמתי מהמחזה הזה. הוא עורר בי כעס רב, אבל התפעלתי מהכוח של התושבים לעמוד ולהמשיך בדרכם. הדבר הותיר בי רושם עמוק", הוסיף.

מה שלוין לא ציין וכנראה גם לו הוסבר על ידי מארחיו, הוא שאותו כפר פלסטיני הוא בעצם ניסיון מכוון של הרשות להעביר תושבים ממקומות אחרים לאזור זה, בכדי לנסות ולייצר רצף טריטוריאלי פלסטיני, על אדמות השייכות למדינת ישראל.

כאמור מתאם פעולות הממשלה בשטחים, כמיל אבו-רוקון, זעם על הדברים. בחשבון הטוויטר שלו פרסם תגובה לדבריו של חבר הקונגרס ורמז שהוא אינו מבין כלל את הסיטואציה בשטח.

"הצינור שראית הוא חלק מפרוייקט תשתיות מים ענק עבור האזור כולו ועתיד לשמש את כל האוכלוסיות המתגוררות באזור, אגב בעיקר את הפלסטינים", כתב אבו רוקון.

לדבריו, "אין לנו אלא להצטער על שהמארחים שלך הטעו אותך והציגו את המצב באופן שגוי שאינו הולם את המציאות".