הוריו של הדר גולדין
הוריו של הדר גולדיןצילום: פלאש 90

על רקע הניסיון להחיות מחדש את המגעים מול החמאס להשבת החלל הדר גולדין הי"ד המוחזק בעזה, אביו פרופ' שמחה גולדין תקף בחריפות את הנהגת הציבור הדתי-לאומי והחרדי על שתיקתם.

"מה שהכי חורה לנו זה שהעולם הדתי לאומי והחרדי שותק בענין", אמר בראיון שהעניק לעיתון החרדי 'המבשר'. "פעילות המשפחה מהרגע הראשון הושתתה על ההלכה היהודית. על מצות הבאת חלל לקבר ישראל. זה הרי חסד של אמת. זה הרי 'מת מצווה'. זה המצוה שעומדת בראש כל המצוות.

"זו הסיבה שתקנו את ברכת 'הטוב והמטיב' כמו שמובא בשם רב מתנה במסכת תענית שברכת הטוב והמטיב הותקנה רק אחרי שהביאו את הלוחמים לקבורה. אגיד לך את האמת: אנחנו במשפחה, אני והבנים שלי, לא אומרים את ברכת הטוב והמטיב בברכת המזון. אנחנו לא מסוגלים להגיד את זה. אני לא יכול להגיד את זה כשלא הביאו את הבן שלי לקבורה".

בדבריו סיפר כי ביקש מהרב הראשי הרב יצחק יוסף לשנות את ברכת המזון. "לפני כמה שנים הייתי אצל הרב הספרדי הראשי הרב יצחק יוסף והוא שאל אותי מה אני חושב שצריך לעשות. אמרתי לו הרב שצריך לגזור שכל עם ישראל יפסיק להגיד את ברכת 'הטוב והמטיב'. אני בטוח שאם היה עושה את זה וכל העולם היהודי היה מפסיק להגיד את ברכת 'הטוב והמטיב', אחרי חודש היה לנו את הדר ואורון. "כמובן שהוא לא עשה את זה. אבל אנחנו לא מסוגלים להגיד ברכת הטוב והמטיב. אני יודע שהנגזרת של זה היא מאד חמורה. ברכת הטוב והמטיב מדברת על חן וחסד, רחמים ופרנסה, אבל עבורנו כל זה לא מתאפשר אם לא מביאים חלל לקבר ישראל".

"אני מצפה לאמירה שתניע את אמות הסיפים. הבנים שלי למדו שנתיים במוסדות 'בני דוד' בעלי. אני רוצה שישמעו את הרב אלי סדן שמתבטא בכל נושא אך בנושא של הדר הי"ד לא התבטא. שמעת אותו פעם שדיבר על הדר? מדבר על המצוה, לא! יש פה איזו חולשה מהותית שאני מזהה כחולשה מנהיגותית. זה הרי ברור שצריך להביא חלל לקבר ישראל. עכשיו החלל הזה, הדר הי"ד, לא נעלם. הוא לא התאדה. הוא לא נמצא אצל האיראנים. הוא נמצא מאה ק"מ מפה. אצל מנהיג החמאס שאומר שהוא אצלו ודורש כל מיני דברים ומדינת ישראל לא מפעילה שום לחץ עליו כדי להביא אותו חזרה".

בראיון אף תקף בחריפות את ראש הממשלה וטען כי אין כיום מדיניות ביטחונית. "אתה רואה את מדיניות הבטחון הקיימת? היא הרי קרסה לחלוטין... אין אסטרטגית ביטחון מול עזה. אתה רואה שכשבא להם ביום שישי הם יורים רקטות, כשלא בא להם - הם לא יורים. הם שורפים את השדות. הם עושים מה שהם רוצים. כל פעם שהם צריכים משהו - הם מפעילים לחץ ומקבלים אותו. הם קיבלו חשמל. הם מקבלים כסף קטארי. הם מקבלים תרופות כל הזמן. למה? גם שהממשלה ב-2017 החליטה שהיא נוקטת עמדה יותר תקיפה נגד חמאס, היא לא עמדה בהחלטות של עצמה. בגלל זה הלכנו לבג"ץ".