נכדו של רבין נגד נתניהו: "אם דבק רבב - זוזו הצידה"ערוץ כנסת

יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, נאם בטקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל כנציג המשפחה, והתייחס בין היתר להתפטרותו של רבין ז"ל עקב פרשת הדולרים.

"על אף ההזדמנות ההיסטורית להמשיך ולהוביל את ישראל קדימה, ועל אף שהאמין בכל ליבו שהוא האדם הנכון לעמוד בראש, הוא החליט לקחת אחריות אישית, ולפנות את מקומו. לוותר ויתור אישי כואב, למען הדמוקרטיה הישראלית, כדי שלא יפול בה רבב. כי טובתו של עם ישראל קודמת לטובתו האישית של כל אדם, גם טובתו של האדם שעומד בראשה", אמר בן ארצי.

נכדו של רבין תקף את נתניהו אותו כינה "ראש הממשלה היוצא", ואמר, "מדינת ישראל קורסת, אין ממשלה, אין תקציב, אין מדיניות, אין מפכ"ל למשטרה, הציבור כועס, חושש כועס, מסוכסך. הביטו בעיני מנהיגי המדינה שקבורים כאן".

בהמשך נאומו, קרא בן ארצי למנהיגי המדינה כיום לקחת דוגמא מסבו, "זה הזמן לקחת אחריות, ולתת דוגמה אישית. שנות שלטון רבות גרמו לכם לשכוח מה זה להיות בן אדם. תהיו בני אדם. קחו אחריות על מעשיכם. אם דבק בכם רבב - זוזו הצידה. תפרשו מתפקידכם. לכו לביתכם והתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם. אם תנוקו - תוכל לחזור. כפי שעשה יצחק רבין".

קריאתו של בן ארצי להקמת ממשלת אחדות לוותה בהערכה כי הציבור יעניש את המנהיגים אשר יעדיפו את טובתם האישית על פני טובת המדינה: "אם תמשיכו לדבוק בפלגנות על פני האחדות, ולגרור אותנו עמוק אל מערכת בחירות נוספת של שנאה, של הסתה, של הרס הדמוקרטיה, אזרחי ישראל יענישו אתכם. אם תעדיפו את טובתכם האישית על פני אחדות ישראל, עם ישראל יוקיע אתכם ויפנה לכם עורף".