קניות באינטרנט
קניות באינטרנטצילום: ISTOCK

ענקיות האינטרנט מפעילות לעיתים מדיניות מחירים שונה לפי מדינות, כך שצרכן ישראלי רואה מחיר שונה מאשר הצרכן שגולש באמריקה, במזרח הרחוק או בחלקים אחרים בעולם.

ההבדלים במחירים הם תוצאה ממדיניות האתר בשילוב עם הערכה על כושר הקניה ויכולת התשלום של הגולשים באותה מדינה. חלק מהמוצרים מוסתרים לגמרי ואין שום דרך לגלות אותם בגלישה רגילה מישראל.

לקראת חגי המבצעים הגדולים בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי ממליצים מומחי חברת הסייבר Kape להשוות מחירים של מוצרים מבוקשים גם באמצעות CyberGhost VPN, המאפשר שינוי של מקום הגלישה וכך אפשר יהיה להיחשף למחירים ולמוצרים המיוחדים לקהל האמריקאי, הסיני או במדינות אחרות.

יוסי פרץ, מנהל Kape בישראל, אמר כי התאמת המחיר נעשית לעיתים לא רק ברמה של מדינה אלא לקונה הספציפי בהתאם למידע שהאתר צבר עליו מכניסות ורכישות קודמות. לכן מומלץ למי שחוזרים לאתרים בהם קנו בעבר לנקוט באמצעים נוספים כדי להימנע מקפיצות מחירים כולל ניקוי קבצי ה"עוגיות" שמאפשרים לאתר המכירות לזהות קניות קודמות ולהשתמש בכניסה מדפדפנים שונים בלי רישום.

כדאי לשים לב לכך שאתרי קניות יכולים לזהות גם את המחשב ודגם הסמארטפון ממנו מבוצעת הגלישה וכך מי שמחזיקים בדגם מתקדם ויוקרתי יקבלו מחיר גבוה יותר מבעלי הסמארטפונים הזולים מאחר והדגם מעיד על כח הקניה שלהם.