יונתן בן ארצי
יונתן בן ארציצילום: הדס פרוש, פלאש 90

תא''ל במיל' אבי בניהו, דובר צה''ל לשעבר, מוחה על הנאומים הפוליטיים שנישאים מדי שנה בטקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין ז''ל.

''אני, שרבין נרצח מול עיניו ושלא ניתן לחשוד בי שאני תומך נלהב בנתניהו, מוצא עצמי נבוך ומסוייג 'מהפיגוע התקשורתי' השנתי על קברו. בעיני זה לא מוסיף לזיכרון הלאומי המתבקש ולמורשת רבין", כתב בניהו בטוויטר.

''נתניהו מכבד את הטקס הממלכתי בכל שנה ויש לכבד את הממלכתיות ואת קדושת ההר. פוליטיקה - בכיכר ובכנסת", הדגיש בניהו.

נכדו של רבין נגד נתניהו: "אם דבק רבב - זוזו הצידה"ערוץ כנסת

כאמור, יונתן בן ארצי, נגדו של רבין ז''ל, נשא אתמול (ראשון) נאום פוליטי והשתלח בראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך טקס האזכרה הממלכתי לרבין בהר הרצל.

בן ארצי כינה את נתניהו "ראש הממשלה היוצא" וקרא לו לפרוש. "קחו אחריות על מעשיכם. אם דבק בכם רבב זוזו הצידה, תפרשו מתפקידכם, לכו לביתכם והתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם. אם תנוקו, תוכלו לחזור, כפי שעשה רבין", אמר.

שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד) הגיב לנאומו של בן ארצי: "המדינה לא הרוסה ולא קורסת והאמת לא נמצאת רק בצד שלהם. יונתן בן ארצי עשה שימוש ציני בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין, ראש הממשלה של כולנו, שנרצח על ידי בן עוולה לפני 24 שנים.

''אני לא אפתח כאן דיון היסטורי או פוליטי משום שהיום הזה הוא יום זיכרון לרצח ראש ממשלה בישראל. חבל שנכדו של רבין ז"ל לא למד ממנו מהי ממלכתיות", הוסיף אקוניס.

שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) אמרה "צר לי שיונתן בן ארצי ביזה את טקס האזכרה הממלכתי ובכך פגע בכבוד סבו. זה לא טקס אזכרה פרטי, ומצופה שהנואמים בטקס יכבדו את המעמד. מי שמטיף לאחדות לא יכול באותה נשימה לשסות ולעלוב בחצי מאזרחי המדינה, בשרי ממשלת ישראל ובראש הממשלה".