הדיון בוועדת הכספים. הבוקר
הדיון בוועדת הכספים. הבוקרצילום: דוברות

חברים בוועדת הכספים של הכנסת תקפו הבוקר (שני) הודעה רשמית שהוציאה סיעת "כחול לבן" על "הישג" כביכול של חבריה תוך לקיחת הקרדיט לחברי הכנסת מועדת הכספים.

יו"ר הועדה ח"כ משה גפני מחה בפתח הדיון הבוקר על השיטה החדשה זו הפעם השניה בשבוע האחרון.

המקרה הראשון התרחש סביב הדיון על קידום החוק לפיצוי המסעדנים ובעלי אולמות האירועים בעוטף עזה שועדת הכספים מקדמת בימים אלו, כאשר סיעת 'כחול לבן' פרסמו בדף הפייסבוק שלהם תמונה של ועדה אחרת בכנסת ומעליה הכיתוב "הנה רק חלק מנה שעשינו השבוע", ויחד אתה כיתוב ממנו עולה כי הם אלו שדאגו לדיון ולחוק בנושא.

הפעם השניה הייתה הבוקר, כאשר סיעת 'כחול לבן' הוציאה הודעה לעיתונות עוד טרם החל הדיון בועדה לאחר דרישת יו"ר הועדה וחברי הכנסת על הגירעון הממשלתי בהשתתפות ראש אגף התקציבים שאול מרידור ומנכ"ל האוצר שי באב"ד שהגיע לדיון משירות מילואים. בהודעה נאמר כי חברי הכנסת של כחול לבן הם אלו שדאגו לקיום הדיון.

חברי הכנסת שזעמו על ההודעה מחו בפני יו"ר הועדה ח"כ משה גפני על המגמה החדשה שמסתמנת, ממנה עולה כביכול שחברי הקואליציה והאופוזיציה "מיותרים" בועדה ורק חברי סיעת 'כחול לבן' הם אלו שפועלים ועובדים בועדה ובכלל.

בתגובה אמר גפני, "זו לא ועדה פוליטית, אין קואליציה ואופוזיציה בועדת הכספים, רובם ככולם של הדברים עוברים בועדה פה אחד. האמינו לי, מריבות הקרדיטים המיותרים הללו לא מוסיפים לאף אחד ובוודאי לא למוציאים אותם, הציבור הישראלי לא טיפש, ויודע בדיוק מי פועל בעבורו".