ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב
ההאקר הרוסי אלכסיי בורקובצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב הוסגר הערב (שני) לידי ארצות הברית והועלה על מטוס בנתב"ג.

אתמול דחו שופטי בית המשפט העליון, הנשיאה אסתר חיות והשופטים יצחק עמית ועופר גרוסקופף, את עתירתו של בורקוב נגד ההחלטה להסגירו לארצות הברית.

השופטים קבעו כי העובדה שגם רוסיה הגישה בקשה להסגיר את בורקוב לתחומה, לאחר שהבקשה האמריקנית כבר התקבלה ונדונה, איננה מונעת את ההסגרה לארצות הברית.

בפסק הדין ציינו השופטים, "מצב דברים שבו הוגשו בעניינו של אותו מבוקש שתי בקשות הסגרה מטעם מדינות שונות, טרם נדון בפסיקתו של בית משפט זה. זאת למעט ההתייחסות הכללית בפסק הדין שניתן בערעור ההסגרה בעניינו של בורקוב, אשר סייג את התייחסותו לנושא בציינו כי דבר קיומה של בקשת הסגרה מטעם הפדרציה הרוסית אינו ידוע לו".

"הנחת מוצא זו לא השתנתה גם בעקבות הגשת העתירה דנן על ידי בורקוב. מן התמצית הגלויה שנמסרה לבאי כוחו על ידי המשיבים לאחר הדיון שקיימנו במעמד צד אחד, עולה כי הועברו לרשויות המוסמכות בישראל פניות בעניינו של בורקוב על ידי גורמים בפדרציה הרוסית וכי פניות אלה נבחנו, טופלו ונענו לגופן, אך לא נמצא כי יש בהן כדי לחסום את הסגרתו של בורקוב לארצות הברית", הוסיפו שופטי בג"ץ.

"בעקבות הפרטים וההבהרות שנמסרו לנו במעמד צד אחד שוכנעו כי בניגוד לטענת בורקוב, החלטת שר המשפטים להורות על הסגרתו לארצות הברית נתקבלה לאחר שנבחנו באופן ממצה ומעמיק מכלול השיקולים הצריכים לעניין, ולא מצאנו כי מתקיימות במקרה דנן נסיבות יוצאות דופן באיזה מן התחומים שהותוו בעניין אלוני, המקימות עילה להתערבותנו בהחלטה זו", סיכמו השופטים.

השופטים אף דחו את בקשתו של בורקוב להורות לשר המשפטים להתנות את הסגרתו לארצות הברית בהתחייבות לאפשר לו לרצות את מאסרו ברוסיה.

נציין כי בשבוע שעבר הודיעו בני משפחתה של הצעירה הישראלית נעמה יששכר כי הם מושכים את העתירה שהגישו נגד הסגרתו של בורקוב לארה"ב. לאור זאת נסללה ככל הנראה הדרך לביצוע ההסגרה.