חלק מרקטה שאותר בעיר גדרה
חלק מרקטה שאותר בעיר גדרהצילום: מלכה ברז'ינסקי/TPS

חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת תוקפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האסאלמי לפנות בוקר (שלישי) ברצועת עזה.

''הציניות והאכזריות של נתניהו לא יודעות גבול - הוא פותח במלחמה כתרגיל פוליטי. מוכרחים לעצור את האש עכשיו, לפני שנדרדר לעוד ועוד הרג", אמרה חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן.

חבר הכנסת איימן עודה תקף: ''אדם ציני שהפסיד שתי בחירות ברצף ישאיר רק אדמה חרוכה בניסיון נואש להשאר בתפקידו. במשך עשור קם כל בוקר במטרה להעמיק את הכיבוש ולהרחיק את הסיכוי לשלום - וכך עשה גם היום''.

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר כי "‏לשם הצלת עורו - נתניהו פונה לדבר היחיד שהוא מסוגל לעשות: הרג, הרס וחרחור מלחמה. שפיכות הדמים - בראשו".

איש השמאל יריב אופנהיימר טען גם הוא כי חיסול המחבל בוצע מטעמים פוליטיים. ''מלחמת שלום ביבי. כדי להישאר בבלפור, ביבי יצא למלחמה ויסכן מדינה שלמה, עובדה, זה קורה. לא היו חסרות 'פצצות מתקתקות' והזדמנויות מבצעיות בחמש השנים האחרונות, אבל ישראל התאפקה.

''פתאום עכשיו, רגע לפני הקמת הממשלה ביבי נזכר לחזור למדיניות החיסולים? רק אוויל יחשוב שזה מקרי", צייץ אופנהיימר בטוויטר.

מוקדם יותר קרא נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין להימנע מהתנגחויות פוליטיות בעת הזו. ''תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם, העמלים למען הצלחת הפעולה הבוקר כבר תקופה ארוכה. אני יודע כי לנגד עיניהם, ולעיני ממשלת ישראל שאישרה את הפעולה, ביטחון ישראל ורק הוא בלבד", אמר ריבלין.

''זהו לא זמן התנגחויות פוליטיות ואלה אינן מוסיפות כבוד לכל העוסק בהן - זאת השעה לחדול מהתבטאויות שכאלה מיד", הדגיש הנשיא.

הוא קרא לאזרחי ישראל, ''אנא היו קשובים להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף והשמרו לנפשותיכם מאוד''.

נפילה בגן יבנהדוברות המשטרה