כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

לא לוקחים סיכונים. הירי הבלתי פוסק בכל חלקי הארץ מביא לביטול ודחיית משחקי ספורט.

אחרי הודעת קבוצות רבות מענף הכדורגל על ביטול אימונים, הספורט הישראלי בסכנת ביטול וחזרה לימים השחורים של האינתיפאדה השניה, כשמשחקים רבים התקיימו מחוץ לישראל בשל הטרור ששרר בארץ באותם הימים.

ראשי הענפים השונים, ההתאחדות לכדורגל ואיגוד הכדורסל מתלבטים בשעות האחרונות כיצד לנהוג לגבי משחקים שונים אשר עשויים להשפיע על אירוח משחקים בינלאומיים, שאמורים להתקיים בימים הקרובים בישראל.

במנהלת הליגה בכדורסל הודיעו מוקדם יותר כי עדיין לא התקבלה החלטה לגבי משחק הכדורסל במסגרת ליגת ווינר סל בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע שאמור להתקיים הערב, כששם אמרו כי הם בודקים את כל האופציות לגבי משחק הליגה הערב וייקחו החלטה עד שעות הצהריים המוקדמות.

במנהלת הליגה אמרו כי כל האופציות נמצאות על השולחן כולל קיום משחק ללא קהל או העברת המשחק לאולם חלופי מחוץ לגוש דן וכי מה שמוביל אותם הוא ביטול אפשרי של משחקים בישראל בימים הקרובים שאמורים להתקיים במסגרות האירופיות השונות. "המנהלת רואה חשיבות בקיום המשחק הערב על מנת לא לתת פתח למפעלים האירופאיים לבטל את המשחקים בישראל מחר ובכלל ולמנוע מהקבוצות אשר מגיעות ויגיעו לשחק בישראל לבקש לבטל את משחקיהן כאן".

בנוסף, מנהלת הליגה הציעה להנהלת הפועל באר שבע להוציא את הקבוצה לבית מלון צפונית לגוש דן, על חשבון המנהלת.

עם זאת, למרות שאיפתה של מנהלת הליגה לקיים את המשחק הערב בין מכבי תל אביב להפועל באר-שבע, במשטרת ישראל ופיקוד העורף אסרו על קיום המשחק בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב, גם ללא קהל וגם ניסיונותיה של המנהלת להעביר את המשחק להיכל רוממה בחיפה, לא צלח מאחר שהקבוצות התנגדו לכך.

משמעות הדבר היא כי עקב הלו"ז הצפוף של מכבי תל אביב ביורוליג, התאריך הקרוב היחיד האפשרי בו ניתן לקיים את המשחק הוא ב-20 בינואר והמשחק יידחה למועד זה.

עוד קודם לכן, בפיב"א, ארגון הכדורסל האירופי, ערים למתרחש בישראל וכבר הוציאו הנחיה לדחות ב-24 שעות את משחק הבית של עירוני נס ציונה במסגרת היורופקאפ מול קפפנברג האוסטרית שאמור היה להתקיים מחר.

גם באיגוד הכדורסל נענים להוראות פיקוד העורף ולא לוקחים סיכונים כאשר שם הודיעו כי כל המשחקים שהיו אמורים להתקיים היום, מאילת והנגב ועד גוש דן כולל פתח תקוה, ראש העין ותל אביב מבוטלים עקב המצב הביטחוני. גם משחקים של קבוצות מאזורים אלו המשובצים כמשחקי חוץ מבוטלים, זאת כדי לא לסכן אוהדים שיגיעו לצפות בקבוצתם.

באיגוד הכודרסל אמרו כי כל המשחקים מרמת השרון, הרצליה ועד לגליל עליון מתקיימים רגיל למעט משחקים של קבוצות מהאזור המוגבל, ולמעשה - מתוך 186 משחקים שהיו אמורים להתקיים היום ברחבי הארץ 136 נדחו.