דביר שורק הי"ד
דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

בתיהם של ארבעת המחבלים המעורבים ברצח דביר שורק הי"ד ייהרסו. כך החליט היום (שלישי) בג''ץ כאשר דחה את העתירות שהגישו בני משפחותיהם של המחבלים.

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, כתב בפסק הדין: ''אני רוצה להביע תקוה, לצד תנחומים כנים הנשלחים מפה למשפחתו של דביר שורק ז"ל וליתר קרובי נפגעי הטרור, כי משאלתה של גב' נועה שורק הנ"ל תתגשם וכי חפים לא יפגעו עוד, ונחזור לימים שלא יהיה שוב צורך בהרתעה''.

השופטת ענת ברון היתה בדעת מיעוט והתנגדה להרס בתי המחבלים: ''נפל פגם בשיקול דעתו של המפקד הצבאי בכל הנוגע להריסת בתיהם של אחמד אלעצאפרה, יוסף זהור ונציר אלעצאפרה.

''בהתייחס לבני משפחותיהם של שלושת המפגעים הללו לא קיימות ראיות כלשהן, ישירות או נסיבתיות, המצביעות על כך שמי מבני המשפחה המתגוררים בדירות המיועדות להריסה ידע בזמן אמת על התוכנית הרצחנית לא כל שכן לקח בה חלק; גם אין עדות לתמיכה של מי מהם לאחר הפיגוע", כתבה ברון.

השופטת ברון טענה כי הריסת בתים היא לא פעולה ענישה, ''על המפגעים לתת את הדין במלוא החומרה על מעשיהם הנפשעים. ואולם הריסת בתים אינה יכולה לשמש כפעולת תגמול או ענישה של בני משפחות חפים מפשע. ענישה קולקטיבית אסורה על פי המשפט הבינלאומי ופוגעת בזכויות אדם יסודיות...''.

מארגון בצלמו שמייצג את משפחת שורק נמסר ''אנחנו מברכים על ההחלטה הצודקת והמתבקשת. חבל שחלפו כבר כמעט חמשה חודשים מאז הרצח, דבר שמפספס את חשיבות ההרתעה המיידית''.

הימ''מ לוכדים את המחבלים הרוצחיםדוברות המשטרה