בתי הקברות, ארכיון
בתי הקברות, ארכיוןפלאש 90

חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי הבוקר הוביל לירי של מטחי טילים כבדים לעבר יישובי וערי ישראל. גם העיר ראשון לציון מטווחת וטיל פגע בשטחה לפני מספר שעות.

בערים רבות לא התקיימו היום לימודים ובמקומות עבודה לא חיוניים שוחררו העובדים לביתם.

בחברה קדישא ראשון לציון נאלצו להתמודד עם המצב הרגיש, מחד מצב ביטחוני מסכן חיים, מצד שני הצורך לקיים הלוויה על מנת לשמור על כבוד המת

בתחילת היום, סיפר מנכ"ל קדישא ראשון לציון, ישראל הורוביץ, כי הנהלת החברה המתינה להנחיות ברורות של פיקוד העורף, המשרד לשירותי דת וקציני הביטחון על מנת שיידעו כיצד לפעול.

לאחר מספר שעות, כאשר ניתן האישור לקיים טקסי לוויות, החליטו בחברה קדישא ראשון לציון להמליץ למשפחות הנפטרים על המתכונת המצומצמת של הלוויה.

"בלוויה יש סדר תפילות מסוים. זה לא ארוך, אלא נמשך מספר דקות. אלא שיש שני גורמים שיכולים להאריך את הלוויה: הספדים וכמות גדולה של אנשים. בשגרה אין בעיה, אבל היום המצב מורכב".

כלומר איך מתנהלים טקסי הלוויה היום בבתי העלמין בראשון לציון?

"סדר התפילות כמקובל, אבל לא יישאו הספדים. כדי למזער עד כמה שניתן סיכון חיי אדם, חברה קדישא ראשון לציון ממליצה ומסבירה למשפחה האבלה לקיים את הלוויה במספר מועט של אנשים".

האם יש מיגוניות פזורות בבתי העלמין בעיר?

"אין מיגוניות בבית העלמין בראשון לציון, מאחר והמצב הפתיע את כולנו. יחד עם זאת, בעת אזעקה, העובדים והמבקרים יוכלו לתפוס מחסה בחדר העובדים, הנמצא במבנה בטון טרומי. מה גם שכיום, רוב הקבורה מתבצעת במבנה קבורה רוויה, כלומר בחלקו התת קרקעי של מבנה בטון מאוד מאסיבי, כך שהוא שווה ערך למיגונית. במהלך היום אנחנו מצמצמים את משך זמן השהייה של העובדים מחוץ לחדר".