ארדואן
ארדואןצילום: רויטרס

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שב היום (שלישי) על האיום להציף את אירופה בלוחמי דעא"ש שנפלו בשבי הטורקי.

בשיחה עם כתבים באנקרה אמר ארדואן, כשהוא פונה למנהיגי מדינות אירופה, "כדאי לכם לשנות את עמדתכם כלפי טורקיה, שמחזיקה כרגע כל כך הרבה אנשי דעאש בכלא ובאותו זמן שולטת על אלו שנותרו בסוריה".

"השערים האלו ייפתחו ואנשי דעאש האלו, שכבר החלו להישלח אליכם, ימשיכו להישלח. אז תוכלו לטפל בבעיות שלכם בעצמכם", הוסיף ארדואן.

האיום של הנשיא הטורקי מגיע בעקבות לחץ גובר בטורקיה לשלוח חזרה למולדתם 1,200 אנשי דעאש שכלאו בבתי הכלא בטורקיה, ועוד 287 שנלכדו לאחרונה בסוריה, לרבות אזרחים אירופאים שהחליטו להתנדב לשורות דעאש בשנים האחרונות.

דובר משרד הפנים הטורקי, איסמעיל צ'טקאלי, אמר כי אזרח אמריקאי אחד כבר נשלח חזרה לארה"ב ועוד 14 אזרחים גרמניים יישלחו ביום חמישי הקרוב חזרה לגרמניה. בנוסף, מתקיימות הכנות לשלוח חזרה למולדתם אזרחים אירים, צרפתים ודנים.

טורקיה הביעה זעם על החלטת האיחוד האירופי להטיל סנקציות על טורקיה עקב קידוחי הגז שלה בים התיכון, באזור השנוי במחלוקת בינה לבין קפריסין.

ארדואן כבר שיגר בחודשים האחרונים מספר איומים כלפי מדינות אירופה, לאחר שמנהיגים אירופאים האשימו אותו במתקפה נגד המורדים הכורדים בצפון סוריה. ארדואן איים כי "יציף את אירופה במהגרים" במידה ומדינות אירופה לא יחזרו בהן מההאשמות כלפי טורקיה.