יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: חזקי ברוך

בשמאל הקיצוני לא ראו בעין יפה את הביקורת הנוקבת שמתח היום יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין על חברי הכנסת מהרשימה המשותפת.

אלה שיגרו היום הודעות לתקשורת בהן תקפו בחריפות את חיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי, אל עתא, בעוד חייהם של כמיליון אזרחים ישראלים השתבשו בעקבות ירי הטילים מרצועת עזה לעבר הדרום וגוש דן.

בפגישה בכנסת עם בכירים מארגון (CSA (Council for a Secure America אמר אדלשטיין, "הקולות היחידים שלא השמיעו תמיכה בפעולת צה"ל וכחות הביטחון הגיעו מהרשימה המשותפת. חברי הרשימה היו היחידים שיצאו בהצהרות פוליטיות בטענה שהחיסול היה החלטה פוליטית".

"התבטאויות אלו מבהירות עוד יותר עד כמה חסר אחריות כל השיח הזה על הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. ברור שלא מדובר בטענה נגד מוצא אתני של חבר כנסת כזה או אחר. זו גישה בסיסית בנוגע לביטחון אזרחי ישראל. יהודים, ערבים, דרוזים וצ'רקסים. טילים מעזה לא מבחינים בהבדל", הוסיף היו"ר.

כאמור, בשמאל הקיצוני לא נותרו אדישים לביקורת ויצאו להגנת חברי הכנסת הערבים. בתגובה לדברי אדלשטיין צייץ אורי זכי, מייסד החזית להגנת הדמוקרטיה, "הזנית ואתה ממשיך להזנות את תפקיד יו"ר הכנסת. מקווה מאוד שאלה ימיך האחרונים על כסא חשוב זה, ושמחליפך ידע או תדע לתקן את הנזק שאתה גורם לכנסת".

בימין תקפו את זכי על מילותיו ואחד מהגולשים עקץ: "שיח מכובד סך הכל". גולשים אחרים תקפו את זכי במילים חריפות אף יותר.