זלמנסון הערב מול הצרפתים
זלמנסון הערב מול הצרפתיםצילום: FIBA.BASKETBALL

נגמר המזל? שמה של פו אורטז הצרפתית מוכר לכל חובב כדורסל ישראלי כשזו הייתה במשך שנים רבות יריבת מכבי ת"א במפעל היורוליג כשזכתה שנה אחר שנה באליפות צרפת. אך הזמן עבר ואיתו גם זוהרה של הקבוצה הצרפתית הוותיקה.

הערב (שלישי) לערב אחד הרגישה הקבוצה הצרפתית שוב כמו פעם, כשגברה על יריבה ישראלית אחרת - הפועל ירושלים, במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות של פיב"א, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו באירופה.

הצרפתים הגיעו למשחק הערב כשהם ממוקמים בתחתית בית ב' בעוד הירושלמים הגיעו אליו עם מאזן מושלם של 4 ניצחונות ו-0 הפסדים. ועם זאת, זה היה עניין של זמן.

אחרי שאת משחקיה האחרונים במפעל ליגת האלופות של פיב"א, ניצחה הפועל ירושלים בזכות רבע רביעי שקבע מהפך, הערב זה כבר לא הצליח לה.

אולי זה המצב הביטחוני השורר בישראל והדאגה למשפחותיהם, חבריהם ולכלל האזרחים, אולי זו השאננות והיהירות בעקבות רצף הניצחונות ועובדת היותה של היריבה מדורגת בתחתית הבית ואולי זה הקושי במשחק חוץ - ועדיין, היכולת הערב של מחזיקת הגביע מהבירה הפעם לא הספיקה.

הירושלמים אמנם פתחו טוב את המשחק אך המארחים הצרפתיים ניצלו את ההגנה החלשה הידועה לשמצה של האדומים מישראל וקלעו בקלות ובאין מפריע מכל טווח, קרוב ורחוק. הירושלמים ברבע שני טוב הצליחו למחוק את הפער ולהפסקת המחצית אף ירדו בשיוויון 34:34.

הסל הראשון במחצית השניה היה שייך לירושלמים, אך מרגע שהצרפתים החזירו לעצמם את ההובלה, לא הביטו עוד לאחור.

הירושלמים ניסו וכמעט הצליחו לעשות את מה שעשו במשחקיהם האחרונים עם מהפך ברבע הרביעי, אך סדרת החלטות לא טובה הביאה לבסוף להפסד ראשון שלהם במפעל האירופי, עם 75:81.

השחקנים מהבירה שרצו רק לשמח את העם הנתון לאיומי הטילים, שבים בידיים ריקות לאחר שאיבדו לא פחות מ-15 כדורים לצד אחוזים נמוכים מהשלוש, דבר לא אופייני להם העונה. ובכל זאת - האדומים נותרים בראשות פסגת בית ב' עם מאזן זהה לא.א.ק אתונה היוונית שבמקום השני.