מחסן אמל''ח שהותקף
מחסן אמל''ח שהותקףצילום: דובר צה"ל

כלי טיס של צה''ל ביצעו הבוקר (רביעי) תקיפה נרחבת נגד יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

צה"ל הגביר את קצב תקיפותיו וסוג המטרות. בין היתר הותקף מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום רצועת עזה. מדובר באתר לייצור רקטות וחומרי גלם ייחודיים לייצור רקטות ארוכות טווח.

מערך ייצור הרקטות הוא מערך פנימי עליו מסתמך הג'יהאד האיסלאמי לחידוש ותחזוקת מלאי הרקטות שברשותו.

המערך מורכב ממספר אתרים ברחבי הרצועה, כל אחד מהם אמון על אחד או יותר מהתהליכים הנדרשים לייצור רקטות: ייצור חומרי הגלם הרקטיים, חריטה על ברזל הרכיבים, מחשוב ואלקטרוניקה והרכבה סופית. הג'יהאד האיסלאמי משקיע בתשתיות ובמשאבים במערך הייצור, שנחשב מערך מכריע להתעצמות יכולות הארגון.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור ומחסן אמל"ח בביתו של אדם אבו חדאיד, פעיל במערך הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי המשמש גם לאחסון אמל"ח.

במקביל, כלי שיט של צה"ל תקף כלי שיט של הכוח הימי של הג'יהאד האיסלאמי ששימש לאימונים לקראת פיגועים עתידיים בתווך הימי. כמו כן, הותקף מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של הג'יהאד האיסלאמי המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה.

גורמים בג'יהאד האיסלאמי סיפרו לרשת i24NEWS כי מספר דקות לפני החיסול של בהאא' אבו אלעטא נכנס רחפן של צה"ל לתוך הדירה, על מנת לוודא את מיקומו המדויק של המחבל.

כבר לפני כשבוע וחצי, לאחר ירי הרקטות ביום שישי על שדרות, חג מזל"ט מעל ביתו של אבו אלעטא ומעל בתיהם של שלושה בכירים נוספים בג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

תקופה ארוכה עקבו צה''ל והשב"כ אחר המחבל הבכיר שעמד מאחורי פיגועי טרור רבים נגד ישראל. אתמול בשעה 04:00 לפנות בוקר זוהתה הזדמנות לחסל אותו עם מינימום פגיעה בבלתי מעורבים. אשתו נהרגה גם היא בעת החיסול שבוצע על ידי טיל ששיגר מטוס של חיל האוויר ישירות לתוך חדר השינה.

הרב פרץ: שדרות - הברומטר של עם ישראל

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) לראשונה לאירועים הביטחוניים ולמתקפת הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, מאז חיסולו של המחבל.

״אתמול לפנות בוקר ביצעו צה״ל וכוחות הביטחון פעולה חיונית לביטחון ישראל. בהאא אבו אל-עטא היה אדריכל טרור של הג׳יהאד האיסלאמי שפעל נגד אזרחי ישראל. הוא חוסל. עשינו את זה אתמול, ולא נהסס לפעול גם בעתיד", אמר בנט.

שר הביטחון השמיע איום למחבלים ולארגוני הטרור, ''הבוקר אנחנו שולחים מסר ברור לכל אויבינו, בכל הגזרות: מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה. הייתם ותישארו על הכוונת.

''מפקדי צה״ל, ובראשם הרמטכ״ל, לצד ראשי זרועות הביטחון, עושים הכל כדי שכולנו נוכל להמשיך לישון בשקט״, הוסיף השר בנט.

מטחי הרקטות לעבר ישראל נמשכים גם הבוקר, וכך גם תקיפות צה''ל נגד מחבלים ויעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי. אזעקות נשמעו בין היתר באשקלון, בשדרות וברחבי עוטף עזה. את מרבית השיגורים מיירטת מערכת ''כיפת ברזל''.

החל מאתמול בשעות הבוקר ועד לשעה זו זוהו כ- 240 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים ואחוזי היירוט עומדים על כ-90%. כ-60% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. עשרות רקטות התפוצצו בשטח הרצועה.

תיעוד: הרקטה פגעה מול הרכבחדשות 13