שחקני נס ציונה. ישיגו ניצחון טכני?
שחקני נס ציונה. ישיגו ניצחון טכני?צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

הירי הבלתי פוסק על ישראל מרצועת עזה ממשיך להעסיק את הספורט הישראלי כשגם היום (רביעי) הודיעו באיגוד הכדורסל על ביטולם של משחקים של קבוצות הנמצאות בין כוונות הפלגים העזתים.

עם זאת, בפיקוד העורף כבר הורידו את ההגבלים וההתראות על מרכז הארץ, שם אמור להתקיים מחר (חמישי) משחקה של עירוני נס ציונה במסגרת מפעל היורופקאפ האירופי, מפעל הכדורסל הרביעי בחשיבותו.

הכתומים מנס ציונה אמורים לארח מחר את יריבתם האוסטרית, קפפנברג למשחק במסגרת המחזור הרביעי במפעל האירופי, בו הם מחזיקים במאזן מושלם אך זה מוטל בספק. קיומו של המשחק המוטל בספק אינו בשל הוראות פיקוד העורף כי אם בשל הודעתה של הקבוצה האוסטרית כי לא תגיע למשחק.

האוסטרים חוששים לשלומם בשל המצב הביטחוני ובהודעה רשמית מטעמם נאמר כי הם מתכוונים לעמוד בסירובם ולא להגיע לישראל למשחק מחר, זאת על אף ההוראה המפורשת שקיבלו מפיב"א, ארגון הכדורסל האירופי כי המשחק יתקיים 24 שעות לאחר מועדו המקורי, מחר, וכי עליהם להגיע אליו.

האוסטרים טוענים כי אין בכוונתם לסכן אף אחד משחקני הסגל או הצוות ועל כן החליטו שלא לעלות על המטוס לישראל משדה התעופה בווינה כפי שתחילה הייתה כוונה לעשות.

בפיב"א שוקלים כעת צעדים כנגד הקבוצה האוסטרית כשלבינתיים מסרו כי המשחק מחר יבוטל. בפיב”א הודיעו כי כל האופציות על השולחן - החל מהפסד טכני לאוסטרים ועד הטלת סנקציות וקנסות כספיים גדולים במיוחד.