עמיר בניון
עמיר בניוןצילום: יח"צ אלדד רפאלי

בשבועות הקרובים ייצאו עוד חמישה שירים מתוך הפרויקט שיושק במופעי 'צמאה' בי"ט בכסלו. שירים מהאלבומים הקודמים מושרים היום בפי כול, לאחר שזכו לעיבודים מעניינים ולביצועים של מיטב האומנים הישראלים. עיבוד והפקה מוזיקלית: נאור כרמי.

***

בחמישי הבא תעלה בכאן 11 'מלכויות של מטה'. הסדרה הדוקומנטרית צולמה במשך שנתיים ברחבי העולם ומציגה את תנועת החסידות מההיסטוריה ועד חיי היומיום, מהחסיד הפשוט ועד לאדמו"ר, מרגעים גדולים של התרוממות ועד לרגעים מרים של קושי. הסדרה חודרת מבעד לסטראוטיפים בניסיון להבין מהן התפיסות והאמונות המנחות את החיים בחסידויות שונות. יוצר: אורי רוזנווקס.

***

בילדותה שמעה איווט מנֶסיס קוֹרפּוֹרוֹן מסבתה כיצד הצילו כל תושבי האי היווני הזעיר אֶרִיקוּסָה את החייט היהודי סאוואס ישראל ואת שלוש בנותיו מהנאצים. כשבגרה ונעשתה עיתונאית יצאה לחפש את בנותיו של החייט והצליחה. במקביל רצח נאו-נאצי את אחיינה בן ה-14 ואת סבו האהוב כי חשב שהם יהודים. 'משהו יפה קורה', איווט מנסיס קופורון, כנרת זמורה.

***

ביום שלישי הבא ולמשך עשרה ימים יתקיים בתל אביב שבוע האיור, שיכלול השנה 80 תערוכות בהשתתפות כ-700 מאיירים, מעצבים ואומנים ישראלים. התערוכות המגוונות יתקיימו בחללי תרבות ואומנות, בגלריות שיתופיות, במוזיאונים ובמקומות בילוי בעיר. מרבית האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.

***

להצעות: [email protected]