נתניהו
נתניהוצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם משלחת בכירה של חברי AIPAC במשרדו בירושלים.

נתניהו עדכן את חברי המשלחת על המצב בעזה ואמר כי "ההבחנה החשובה ביותר בחוק הבינלאומי, וספציפית בחוקי המלחמה, היא שישנו קו מפריד, שבצדו האחד יש את הלוחמים ובצד השני יש אזרחים".

נתניהו הוסיף כי "אסור לפעול נגד אזרחים חפים מפשע. זה קורה שחוצים את הקו בטעות, אבל אסור לחצות אותו באופן מכוון. מי ששם לו למטרה לפגוע באזרחים - הוא פושע מלחמה".

"הטרוריסטים עושים את ההפך הגמור, כולל אלה בעזה. הם מכוונים את הירי על אזרחים בכוונה תחילה. הם שמים את הערים שלנו כמטרה. הם שמו את אשקלון כמטרה היום, הם שמים את יישובי עוטף עזה כמטרה, את תל אביב ואת ירושלים. הם רוצים לפגוע באזרחים באופן מכוון. זהו פשע מלחמה. ואז הם מבצעים פשע מלחמה שני. הם לא רק פוגעים במכוון באזרחים, הם גם מתחבאים מאחורי אזרחים, באזורים אזרחיים, משום שהם יודעים שאנחנו, שמנסים להימנע ככל האפשר מפגיעה באזרחים, לא נפגע בהם במקומות המסתור הללו", הבהיר ראש הממשלה.

נתניהו הדגיש כי "למעשה הם מבצעים פשע מלחמה כפול - הם פוגעים במכוון באזרחים והם מתחבאים מאחורי אזרחים בניסיון לייצר לעצמם חסינות שתאפשר להם להמשיך לעשות את זה".

ראש הממשלה התייחס גם לפסיקת בית הדין של האיחוד האירופי נגד ישראל וציין כי "בעוד שהאיחוד האירופי בוחר שלא להצטרף לסנקציות על איראן, הוא מטיל מגבלות כלכליות-מדיניות על ישראל". הוא הודה לארה"ב ולמזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו על עמידתם האיתנה לצד ישראל בסוגיית זו.