משה ליאון
משה ליאוןצילום: דוברות

זהו לא סוד שבמהלך התקופה שקדמה לבחירות עברתי דמוניזציה, ספגתי השמצות, חוויתי על בשרי פופוליזם מהו והבנתי עד כמה אפשר לסלף עובדות ולהשחיר מעשים טובים.

סיפרו עלי שאסגור את מתחם התחנה, אהרוס את מחנה יהודה, כתבו ש"ירושלים נפלה", שאני נוראי, רשע ועוד 'פנינים' מוכרות שאני לא רואה טעם לחזור עליהם.

חוויתי אלימות מילולית מהי.

היום, שנה אחרי הבחירות, אחרי עבודה קשה מסביב לשעון, ימים עמוסים, פגישות, תכניות, נושאים, תקציבים, חניות, דוחות, בניה, ניקיון, שיפור השירות לאזרח ועוד, אני מתיישב לסכם, משאיר את העבר מאחור ומביט אל העתיד.

חברים, ירושלים היא העיר המיוחדת ביותר בעולם, עיר של חיבורים.
חיים כאן יהודים, ערבים ונוצרים; צעירים ומבוגרים, חרדים, דתיים וחילונים, בעלי השקפות שונות ודעות שונות, עם אג'נדות שונות, עם רצונות אחרים וצרכים אחרים.

התפקיד שלי הוא לאפשר ובעיקר לחבר.

לאפשר את מרקם החיים של כלל האוכלוסיות ולצד זה לחבר בין כולם, כי מעבר לכך שירושלים היא בירתה של מדינת ישראל היא גם בית.

בית של כמעט מיליון ירושלמים.
אז...השקענו בניקיון, בחינוך, בתרבות, בדיור ובתשתיות, בהייטק, בבניית איזורי מסחר נוספים, בתיירות, בגינות ליד הבית, בדאגה לבעלי החיים, בהעלתם וקידומם של נושאים במישור האזרחי ובמישור המדיני.
בעצם, בחיים של כל אחד ואחת מכם - תושבי ירושלים.

חשוב לי שתדעו.
אני מכיר את התלונות, אני עומד בפקקים, זה קשה, אני יודע. אבל אני גם יודע שזה לטובת לכולנו. וזה מה שהופך את זה קל יותר עבורי, ההבנה.

ההבנה שירושלים הולכת למקום טוב יותר, מפרה יותר, מכיל יותר, מאפשר יותר ומאוחד יותר.
הקושי של היום הוא העתיד של מחר. ירושלים עם השנים תטפס מעלה ותהפוך להיות עיר מובילה בכל התחומים. תהיה פה רשת רכבות קלות, יהיו פה מתחמי תעסוקה מהגדולים והמובילים במשק הישראלי, יהיה פה דיור בר השגה, תיהיה לנו עיר נקייה ויפה.
יהיה פה עתיד. עתיד טוב יותר לכולנו.

אני רואה את הצרכים ואני פועל למענם ללא הפסקה 24 שעות ביממה. אז נכון, לא תמיד כולם מרוצים ולא תמיד אפשר הכל אבל אנחנו מנסים ונמשיך לעשות ולנסות להפוך את ירושלים למקום שכולו טוב, אכפתי, מתחשב ומכיל.

את הדוח המפורט על עבודתי ועבודת העירייה בשנה החולפת יקבל כל תושב לביתו, באופן אישי ומכבד.

אני קורא לכם, תושבי ירושלים, להמשיך לומר מילים טובות, להוקיר את עובדי העירייה המסורים, להציף את הנושאים החשובים לכם, את הצרכים שלכם ולתת את נקודת מבטכם - אני כאן כדי לשמוע ולטפל. אני כאן בשבילכם, ולמענכם. באהבה ועם חיוך.

אני, ראש העיר שלכם.