ברק: ההפגנות נגד היועמ"ש הן טעותכנס חיפה למשפט

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אהרן ברק, השתתף הבוקר (חמישי) בכנס חיפה למשפט, ונשאל מה דעתו על תפקוד היועמ"ש מנדלבליט סביב חקירות ראש הממשלה.

"אין לי מושג קלוש באשר לתוכן ההליכים המתנהלים כרגע", ציין ברק, "איני מכירם, לא הובאו לידיעתי. אני מאמין גדול בתפקיד היועמ"ש ואני מאמין גדול בעצמאותו, באובייקטיביות".

ברק, שהיה בעצמו יועמ"ש בתקופה סוערת למדי, הוסיף, "אני מכיר את המשרה הזאת היטב. הייתי שם בתקופות קשות, לא כל כך קשות כמו עכשיו, אבל דומות. היו בעיות: שר שהיה בחקירה והתאבד תוך כדי חקירה והיתה לי בעיה עם חקירת ראש הממשלה. אני יודע איך המוסד הזה עובד, אני יודע שמאז שעזבתי אותו היועמ"שים הבאים פעלו באופן דומה".

"בעניינו של רבין ז"ל, ההחלטה היתה שלי אבל סובבו אותי פרקליטים רבים. הכל היה גלוי. אין לי שום שיקול זר. כאשר יועץ משפטי מחליט לא להעמיד לדין או להעמיד לדין. לי היה יותר קל להעמיד לדין, שם מישהו יכול לתקן אותי מאשר לא להעמיד לדין מאחר וזה סוף פסוק", הסביר ברק את גישתו.

"אני מאמין באמונה שלמה ויש שחושבים אחרת, אני שהייתי שם ואני שיודע את האתיקה המקצועית המונחת על שולחן היועמ"ש, אני יודע שככה חושב גם מנדלבליט. הוא לא רוצה שתפקיד היועמ"ש ייפגע במשמרת שלו ולכן אני מאמין ששיקוליו הם שיקולים ענייניים. איני יודע מה הוא יחליט לגבי התיקים. אין לי מושג, אני מאמין באמונה שלמה בכנות בשיקול הדעת שלו", טען ברק.

ברק תקף גם את המפגינים נגד היועמ"ש, "ההפגנות נגד היועמ"ש משני הצדדים, כל אחד מימש זכות חוקתית להפגין, אבל זאת היתה טעות לעשות זאת וזאת טעות להמשיך ואני מבקש מכל עם ישראל שכאשר תתקבל החלטת היוע"מש, נא להתייצב מאחוריו. אני מאוד מבקש שלא להעמיד החלטה זו כעניין ששנוי במחלוקת. אל נא נפלג את מדינת ישראל. לא נוסיף עוד פלגנות נוספת, אם תהיה היום פלגנות נגד היועמ"ש, היא עלולה להיות מחר נגד בית המשפט".