שקד במרחב המוגן
שקד במרחב המוגןצילום: דוברות

שעות אחדות אחר הפסקת האש הגיעה הבוקר (חמישי) ח"כ איילת שקד (הימין החדש) לביקור במכללה האקדמית לחינוך ''חמדת הדרום'' ליד נתיבות.

עם הגעתה של חברת הכנסת למכללה נשמעו במכללה אזעקות צבע אדום שהכניסו את כולם יחד למרחב המוגן במכללה.

במהלך השהות במרחב המוגן נערכה ישיבה של שקד עם ראש המכללה ד"ר חיים שקד, יו"ר הוועד המנהל, שר החינוך לשעבר הרב יצחק לוי, והמנכ"ל קובי וייצמן.

שקד שמעה על המחסור הקיים במרחבים מוגנים, שמעה על הצרכים הביטחוניים הייחודיים של המכללה והבטיחה לסייע במציאת פתרונות לנושא. בנוסף, קיבלה שקד מידע מראש המכללה שקד על תוכנית הדגל של המכללה "פדגוגיה של חוסן" המכשירה מורים לפיתוח חוסן בקרב תלמידיהם.

''באתי לביקור בדרום, לחזק ולחבק את התושבים, קיבלה את פני אזעקה, ירדנו מהרכב, פעלנו על פי ההנחיות, זו באמת מציאות לא פשוטה שמתמודדים עימה התושבים באומץ רב", אמרה חברת הכנסת.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, אמר: "אנחנו לא לקחנו סיכון והחלטנו להשאיר את הילדים בבית. פיקוד העורף נתן בבוקר הוראה לצאת לבתי הספר ונפלו כאן טילים. אם נכנסים לסבב והתושבים בתוך הדבר הזה, אז שצה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו עוד כמה ימים, תמשיכו להשיג הישגים עד שיהיה שינוי במצב הזה".

ראש המכללה ד"ר חיים שקד הוסיף, "אני רוצה להודות לחברת הכנסת שקד שבאה לתמוך בנו בימים קשים אלו. האזעקות וחידוש הירי למרות הפסקת האש שהוכרזה הבוקר, ממחישים לנו שוב את הצורך בפדגוגיה של חוסן, וכן כמה חשוב שלמכללה יעמדו האמצעים המתאימים והמיגון הנדרש שיאפשרו לנו לדאוג לשלומם וביטחונם של הסטודנטים והעובדים".