וולטרס הערב מול באסקוניה
וולטרס הערב מול באסקוניהצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

הסתדרו בשלשות. ללא כוכבה הגדול, עומרי כספי שחזר לארץ לאחר 10 שנות קריירה בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, מול קבוצת ההגנה הטובה ביותר ביורוליג העונה, באולמה הביתי מקום בו לא הצליחה לנצח מזה 5 שנים - מכבי ת"א סיפקה הערב (חמישי) את משחקה הטוב ביותר בשנים האחרונות.

לאחר רצף של משחקים בייתיים ו-5 ניצחונות רצופים, התארחה הערב מכבי ת"א אצל באסקוניה הספרדית במסגרת המחזור השמיני של מפעל היורוליג היוקרתי והראתה כי מקומה בצמרת הטבלה האירופית אינה מקרית.

הצהובים מת"א שנראים נפלא בשבועות האחרונים, התעלו על עצמם הערב מול 11,000 אוהדים מקומיים, כשסיימו עם לא פחות מ-17 שלשות ושברו את שיא היורוליג שלהם מ-2001 ו-58.6% מחוץ לקשת.

לא רק שלשות היו הערב בארסנל של התל אביבים. הגנה משובחת, 24 אסיסטים ומשחק כדורסל הטוב ביותר שסיפקה בשנים האחרונות שהסתיים עם 30 הפרש. על הדרך מכבי משחזרת את מספר הנקודות הגבוה ביותר שקלעה במשחק יורוליג מלפני 15 שנים (!!).

אחרי שנים רבות בהם נחלו אוהדי מכבי ת"א אכזבה אחר אכזבה וכישלון אחר כישלון, פתאום זה נראית כמו מכבי הגדולה של תור הזהב שלה.

הספרדים שלא הפסידו עדיין העונה באולמם הביתי וספגו עד הערב 71 נקודות בלבד, נוחלים תבוסה כואבת במיוחד עם 113:83.

מכבי פותחת את רצף משחקי החוץ שלה ביורוליג עם ניצחון מהדהד ומרשים שמשאיר אותה בצמרת טבלת היורוליג אחרי ניצחון שישי ברציפות ו-11 בכל המסגרות. ביום שלישי תתארח מכבי אצל מילאנו האיטלקית למשחק חוץ קשה נוסף, בדרך לעוד ניצחון סנסציוני? פתאום הדיבורים על פיינל-פור כבר בשלב מוקדם כזה של העונה נראים הגיוניים לחלוטין.

קלעו למכבי ת"א: סקוטי ווילבקין 20, אלייז'ה בריאנט 19, ג'ון דיברתולומאו ונייט וולטרס 14 כ"א, טיילר דורסי 12, אות'לו האנטר 10, טאריק בלאק 8, קווינסי אייסי 7, ג'ייק כהן 5, יובל זוסמן 4.

לבאסקוניה: טורניקה שנגליה 31, פטריסיו גארינו 24, ניק סטאוסקאס ופרייה הנרי 7 כ"א, לוקה וילדוזה 6, מייקל אריק, אקילה פולונארה, מאט ג'אנינג ויוסופואה פול 2 כ"א.