שי ניצן
שי ניצןPhoto by Flash90

פרקליט המדינה שי ניצן נפגש ביום ראשון האחרון עם בכירים לשעבר בפרקליטות המדינה כדי לשמוע מהם דרכים להתמודדות עם הביקורת החריפה המוטחת בפרקליטות מצד עיתונאים בכלי התקשורת.

בפגישה הוחלט בין היתר כי ניצן יעביר למשפטנים ''מידע רלוונטי בזמן אמת'', כמו הודעות דוברות של משרד המשפטנים שהופצו לכלי התקשורת, נאומים פומביים, מכתבים העוסקים בנושאים שעל הפרק ועוד.

העיתונאי קלמן ליבסקינד חשף דואר אלקטרוני ששיגר אתמול (רביעי) שי ניצן לשופטים ולעשרות בכירים לשעבר, ובו הפציר להתראיין בכלי התקשורת ולהגן על הפרקליטות.

ניצן אף צירף למייל כמה מסמכים פומביים הנוגעים לנושאים שעליהם נשמעת ביקורת על הפרקליטות.

בין המסמכים שצירף ניצן: החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה נגד רות דוד - פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר. ''לידיעתכם, כתב אישום נגד רונאל פישר ונגד רות דוד בגין מעשים שעשתה כמה שנים לאחר פרישתה, שבגינם הואשמה רות דוד בשיבוש הליכי משפט, הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים ואנו מצויים בשלהי פרשת התביעה", כתב פרקליט המדינה לחבריו.

מסמך נוסף שצירף ניצן למייל הוא מכתב מאת היועץ המשפטי לממשלה הדוחה דרישה לפתוח בחקירה נגד ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), בחשד למסירת תצהיר כוזב.

גם בנושא תיקי נתניהו מבקש שי ניצן מחבריו להגן עליו ועל הפרקליטות בתקשורת. הוא צירף למייל מכתב מאת היועץ המשפטי לממשלה הדוחה את בקשת ראש הממשלה לפתוח בחקירת ההדלפות מתיקי החקירה.

המסמך האחרון שאותו הפיץ ניצן הוא ''נאום שנשאתי באוניברסיטת תל אביב, המשיב אחת לאחת לטענות שהועלו נגד הפרקליטות בעת האחרונה''.

פרקליט המדינה מסכם: ''ככל שיש לכן שאלות או בקשות לקבלת מידע נוסף, תוכלו לפנות אלי או לעוזריי או לדובר הפרקליטות, המכותבים כולם למייל זה''.

המכתב של שי ניצן
צילום: טוויטר - קלמן ליבסקינד
רשימת המכותבים
רשימת המכותביםצילום: קלמן ליבסקינד