דואט עם הקב"ה
דואט עם הקב"הפלאש 90

קליפ | שני קולות | אריאל לוי

אריאל לוי הוא עילוי פייטני.

סלסולי קולו מדויקים וגווני צבע קולו רומזים לתרבויות ערב בין טורקיה, איראן וחבלי כורדיסטן. מהקטעים האהובים עליי ביוטיוב אפשר למנות את נגינת החוסיני הנעימה 'פטירת משה רבנו' מתוך הזהר הקדוש, בקולו של לוי. מעין 'תיקון הכללי' של ארז יחיאל, בשדרוג למביני עניין.

כקודמים רבים מז'אנרו, גם לוי אט אט חוצה את הגבול שבין מחוז החזנות והפייטנות אל עבר חצר השירה הפופ-ים תיכונית, והוא עושה זאת בצורה מצוינת מבחינה מוזיקלית. הקול החזק, הקצב והבוזוקי יושבים בול על משבצת הלהיט התורן של רחבות הריקודים.

שני דברים כן הפריעו לי בשיר ובקליפ המושקע החדש – קודם כל הטקסט חסר החידוש והריגוש מאחיו – שוב משפטים שכבר נטחנו עד אשר דק בעשורים האחרונים – "אתה שומע תפילות", "אתה כל יכול, שומר עליי שלא אפול", לצד משפט המפתח האבסורדי וכותרת השיר "אתה שר איתי בשני קולות" – אשמח באמת להסבר – מדובר בדואט? הקב"ה עושה לך קול שני או זמר ליווי? תמהני.

זאת ועוד – רכבי יוקרה, בריכת שחייה ובית מפואר. תפאורה מצוינת לקליפ של דודו אהרון, לסרטון תדמית של אוליגרך ולפרסומת לתכשיטי יוקרה. ולמה זה לא קשור? נכון מאוד, לקליפ של זמר חרדי שמדבר על ריבונו של עולם. אז כבר הושקעו עשרות אלפי שקלים בשכירת ציוד דמה (כן כן, אנחנו יודעים שזה רכב שכור ולוקיישן בתשלום ולא רכושו של הזמר) והכל טוב ויפה. למה לא לחשוב על רעיון כלשהו, תסריט, קשר למילים?

אם נוריד רגע את השופוני המיותר והמזיק של הקליפ ואת הליריקה הזולה, אין ספק שאריאל הצעיר נועד לגדולות. ווקאליות גרונו ומשחקיו הקלילים והמרתקים של לוי במיתרי קולו, הם בסיס מצוין לזהר הקדוש, לקטעי חזנות, לפיוטי קודש וכן, גם לשירי רחבות מקפיצים, רק צריך לשים לב למינון הנכון שבין קודש לפופ.

שיר | רחל אמנו | יצחק פוקס

קול בס נשמע. קולו של יצחק פוקס, משהו שבין עומק קולו של לאונרד כהן לבין דרמת צליליו של שולי רנד, שם יושב פוקס.

הוא לא אוהב אינסטרומנטליות עשירה, גם לא עיבודים טכניים ואלקטרוניים. את שיריו הוא מקליט כנווד המהלך ומשוטט בין אוזניים לבין לבבות, מוכר לשומעי לקחו מלודיות-קרליבך, שניים שלושה אקורדים, צלילי מצולות מטלטלים ופריטה קבועה וקשוחה.

וברוך השם, לסחורה של פוקס יש קונים: