איילת שקד
איילת שקדPhoto by Avshalom Sassoni/Flash90

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הגיעה הערב (שבת) לריאיון ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 12 וסיפרה על מינויו של נפתלי בנט לשר ביטחון, שלדבריה נעשה בהסכמתה המלאה.

"העובדה שבנט מונה לשר ביטחון זה דבר שהיה על דעתי, בהסכמתי ואפילו בדחיפתי", הבהירה שקד. "אני חושבת שזה טוב לישראל שיהיה שר ביטחון. ראש ממשלה זה התפקיד הכי קשה בעולם כולו וטוב שיהיה שר ביטחון במשרה מלאה וטוב שזה נפתלי בנט".

"זה היה מהלך משותף והחלטה משותפת", הוסיפה שקד. "נכנסbו לפוליטיקה כדי לעשות טוב למדינה, לא בשביל לחמם כיסאות. אנחנו אוהבים את העשייה, וברגע שנתניהו נתן לנו לבחור בין שניים מהתיקים הפנויים לבין תיק הביטחון הסכמנו שניקח את הביטחון. יש כאן שותפות ארוכת שנים פעם אני מוותרת ופעם הוא מוותר".

"אנחנו בדרך לבחירות חדשות", הדגישה שקד. "אני מאוד מקווה שלא אבל לצערי אנחנו שועטים לעבר בחירות ויכול להיות שלא תהיה ממשלת קבע לעוד חודשים רבים אז טוב שיש שר ביטחון וטוב שזה בנט".

על מבצע "חגורה שחורה" בעזה בשבוע שעבר אמרה שקד: "יש הבדל בין מבצע יזום לבין התקפה נגד ישראל. כאן ישראל היא זו שיזמה וטוב שכך. מדינת ישראל רצתה לחסל את אותו מחבל ולסיים את האירוע. לא תכננו מערכה גדולה ונרחבת. החיסול התבצע כמה שעות לפני שבנט נכנס לתפקיד . הוא היה מעודכן. אחרי שהחיסול בוצע המקל עבר באופן מסודר לבנט".

"בנט הגדיר ארבעה יעדים, ומערכת הביטחון עמדה בכולם", הוסיפה שרת המשפטים לשעבר. "אחד, שיחוסלו כמה שיותר מחבלים באותה הזדמנות, השני, שיפגעו כמה שפחות אזרחים מדינת ישראל, השלישי - שהמערכה תסתיים מהר, והרביעי - שלא יהיו עלינו מגבלות".