הרצוג. חייב לשפר לקראת הפלייאוף
הרצוג. חייב לשפר לקראת הפלייאוףצילום: פלאש 90

הפלייאוף עלה להם לראש. שעות ספורות לאחר שהתבשרה על העפלתה ההיסטורית לפלייאוף היורו, הפסידה הערב (מוצאי שבת) נבחרת ישראל בכדורגל לנבחרת פולין באצטדיון טדי שבבירה בתוצאה 2:1.

המשחק הערב שנערך במסגרת מחזור מספר 9 בבית ז' של מוקדמות היורו, הועמד בספק רב במהלך השבוע האחרון זאת בשל המצב הביטחוני ששרר בארץ. אם איך שנראתה הנבחרת הישראלית הערב, ולאור העובדה כי העפילה לפלייאוף מבלי לשחק, אולי עדיף היה לה לבטל אותו.

הנבחרת הישראלית שקיימה את המשחק הערב בצל איומים שנפוצו ברשתות החברתיות כאשר נטען כי הג'יהאד האיסלאמי מתכנן לירות טילים בזמן המשחק לעבר האצטדיון שבבירה, סיפקה הערב את אחד ממשחקיה החלשים ביותר בשנים האחרונות כשמיעטה להגיע להזדמנויות לכיבוש שערים וגם בהגנה לא תפקדה.

האורחים מפולין שהביעו תמיכה בישראל בשבוע החולף ואמרו לא פעם כי הם מעדיפים שהמשחק יתקיים בישראל ידעו כנראה למה הם רוצים כך, כשכבר בדקה ה-3 עלו ליתרון לאחר טעות בהגנת המארחים.

בהמשך יכלו הפולנים להכפיל ואף לשלש את התוצאה אך במזל גדול נכשלו. הנבחרת הישראלית לא ניצלה את הפספוסים הרבים של הפולנים ובדקה ה-54 ספגו את שערם השני במשחק, שוב לאחר טעות בהגנה.

בדקה ה-88 צימק מואנס דאבור את התוצאה, אך היה זה מעט מדי ומאוחר יותר מדי. בסיום, הפולנים שניצחו את ישראל בארצם בתוצאה 0:4, ניצחו הפעם "רק" 2:1.

ישראל? זו מסיימת את משחקה הביתי האחרון במוקדמות היורו עם הפסד וכנראה שהיא טובה יותר כאשר היא לא משחקת. כעת תצטרך לתקן רבות בכדי לנסות ולהצליח לעשות היסטוריה דרך פלייאוף מוקדמות היורו. האם ישראל תיכשל שוב במקום בו נכשלה לפני 20 שנים?