עיר במצוקה. ונציה
עיר במצוקה. ונציהצילום: הרב בנין

מפלס המים בוונציה עלה בשני מטרים ועבור תושבי העיר מדובר בסיבה לא קטנה לדאגה. על ההתמודדות בעיר הנחשבת לאחת המתויירות ביותר באיטליה שוחחנו עם שליח חב"ד לעיר, הרב רמי בנין.

הרב בנין מספר כי בכל שש שעות הגאות בעיר חוזרת והצירוף של רוחות חזקות מהרגיל והירח המלא הניבו עליה גבוהה מהרגיל.

"הצפי היה עליה של 1.60 מטר אבל הגאות הגיעה ל-1.90 מטר. ההבדל של שלושים האחוזים עשה את הכול", אומר הרב בנין ומספר כי גאות בסדר גודל שכזה התרחשה לפני שישים שנה.

הגאות הנדירה גוררת הרס בוונציההרב רמי בנין

לנוכח המציאות החדשה בעיר מוצא את עצמו בית חב"ד בוונציה עוסק באירוח במסעדת המקום של מי שלא יכולים לשוב למלון, עזרה בהגעה לטיסות וכו'. "הרבה נשארו במסעדה למהלך הלילה", הוא אומר ומספר על מים רבים שנכנסו למסעדת בית חב"ד בניצוחו וחדירת מים למחסן, מה שהוביל להרס של מקררים וציוד רב. "הנזק הוא בעיקר כספי", הוא אומר וקורא למעוניינים להצטרף למבצע התרמה שכבר החל לשיקום המקום.

"ראש העיר ביקש שיכריזו על מצב חירום והממשלה תקציב סכום לעזרה, אבל אלו לא כספים שיגיעו לתושבים אלא לטיפול בתשתיות", אומר הרב בנין ומספר כי מזה שבוע עסקים סגורים ברחבי וונציה. "חנויות התמלאו מים והתלכלכו. סירות אספקה לא הגיעו". ובאשר למזון, "כל אחד מתארגן איך שיכול".

את השיחה עם הרב בנין אנחנו מקיימים תוך כדי עליית הגאות, אולי בפעם האחרונה בסבב זה. "אמורה להיות היום הצפה אחרונה", הוא אומר ומספר כי "הוונציאנים לא עוזבים את העיר". זאת בניגוד לתיירים שבוחרים אתרים חלופיים ברחבי איטליה.

לפי שעה, הוא מספר, רוח מזרחית נושבת, וקשה לשער לאן פני הגאות בסבב הנוכחי ואם אכן מדובר בעליה האחרונה של המים. הרב בנין מתעד ומקווה לבשורות טובות.