רון קובי בבית המשפט העליון
רון קובי בבית המשפט העליוןצילום: חזקי ברוך

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף הערב (א') בחריפות את החלטת בית המשפט העליון בעניין המשך כהונתו של ראש עיריית טבריה רון קובי.

"בג"צ לא מנסה להסתיר את כוונותיו, אפילו הצגה כלפי חוץ הוא לא עושה. מדובר בראש עיר שלא מצליח להעביר תקציב עירוני וממוטט את העיר טבריה על תושביה, ובית המשפט בסחבת בלתי מובנת דוחה את החלטתו ומשנה פעם אחר פעם את הרכב השופטים ולא מאפשר לערוך לו שימוע כשברור לחלוטין שהסיבה היא מכיוון שהוא נלחם נגד היהדות ונגד הציבור הדתי. אם זה היה להיפך אין ספק שבית המשפט היה פוסק מיד לערוך לו שימוע".

גפני הוסיף כי "אין גם ספק שכאשר מדובר בשר חרדי יש פתאום ניגוד עניינים, כאילו שלשרים בממשלה אין עמדה ציבורית ומקצועית, רק בגלל שהשר הממונה עליו חרדי יש ניגוד עניינים".

את דבריו חתם במילים: "מי שעוד תלה תקוות בבית המשפט שינהג בשיוויון וביושר, מוטב שיעשה מהר הטבת חלום".

מוקדם יותר התקיים היום דיון בבית המשפט העליון בעתירה שהגיש קובי נגד הליך השימוע המתנהל נגדו. בתום הדיון הוחלט כי מצבה של טבריה יישאר על כנה לעוד שבועיים ימים, ונקבע דיון נוסף בעניין לעוד כשבועיים.

חבר המועצה רפאל טרבלסי מסר: "בית המשפט שוב החליט שלא להחליט ומעמיק את הנזק לעיר טבריה, שנמצאת כבר שנה בקיפאון מערכתי ובתקופה האחרונה בקריסה מוחלטת: ללא גזבר, ללא מבקר וללא מנכ"ל. טבריה זקוקה בדחיפות למערכת מתפקדת וביהמ"ש חייב לקבל החלטה בהקדם האפשרי".

עו"ד מוטי בר לב, המייצג את חברי האופוזיציה, אמר "בית המשפט נתן החלטה לרעת ראש העיר, כיוון שהשופטים הבינו כי אם ישללו משר הפנים את זכות השימוע - תישלל ממנו הזכות גם לעסוק בכלל בענייני טבריה מעתה והלאה, למשל במינוי בעלי תפקידים סטטוטוריים כגון מנכ"ל, גזבר ומבקר, העתידים להתמנות במקום אלו שהלכו".