לוחמי הנח''ל
לוחמי הנח''לצילום: דובר צה"ל

בין כלל החטיבות והיחידות השונות שציפו אתמול (ראשון) בכיליון עיניים לתוצאות אליפות צה"ל בכושר קרבי, חיכו גם, בעליהם הקודמים של התואר - לוחמי חטיבת הנח"ל.

ההתרגשות הלכה וגברה כאשר התבשרו לבסוף כי אכן זכו, ולא באחת, אלא בשלוש קטגוריות שונות.

"שלוש המסגרות בהן קטפנו את המקום הראשון הן חטיבות החי"ר, היחידות המובחרות והבא"חים - זה באמת חסר תקדים", מתגאה קצינת האימון הגופני של החטיבה, רס"ן הילה חשאי, "זו הפעם השנייה ברציפות שאנחנו זוכים במסגרת החטיבה ופעם שלישית ברציפות במסגרת היחידות המובחרות".

זה אולי נראה כי התחרות היא עניין שנמשך כמה ימים בלבד, אבל ההכנות של החטיבה לקראתה, מעידה רס"ן חשאי, התחילו כבר שבועות ואף חודשים לפני. "כבר בספטמבר האחרון קיימנו אליפות פנים חטיבתית בין הגדודים והתחלנו לבחור את הלוחמים המתאימים ביותר למשימה״, היא מתארת, ״מרגע חשיפת התאריך התחילו הנציגים שלנו להתאמן במחנה אימונים ייעודי שמדמה ככל הניתן את הבחנים השונים שיפגשו באליפות״.

צילום: דובר צה''ל

כדי להתכונן לבוחן המכשולים, שכולל בתוכו טיפוס קיר גבוה בעזרת חבלים, סחיבת אלונקות ושקים וירי לאחר מאמץ ממושך, הם בנו מודל דומה משלהם, אותו תרגלו שוב ושוב. הם אפילו לקחו בחשבון את מיקום התחרות (שפת הים בבה״ד 8) והגדילו לקיים אימונים על דיונות חול כדי שהמתחרים יתרגלו לסביבה החדשה.

מאחרון הלוחמים והמפקדים, דרך חיילי המעטפת ועד המח״ט - כולם נרתמו למשימה, אבל בעיקר זכרו מהי מטרת העל שלשמה הם מתאמנים. ״האליפות אכן משקפת יכולות, אבל תרבות הספורט כבר מוטמעת בחטיבת הנח״ל מתוך ההבנה שזהו אחד מהיסודות החשובים ביותר שצריכים להיות ללוחמי חי״ר, כדי שבסופו של דבר הם יגיעו למלחמה הבאה מוכנים מתמיד״.

על התחושות שליוו את הלוחמים במהלך האליפות ובעת הניצחון, אני שומעת ממפקד הפלוגה הרובאית של גדוד 50, סרן חן תורג’מן. ״כשסיימנו את הבחנים בראש הטבלאות ביום חמישי האחרון, יצאנו עם תחושה מעולה והתרגשות גדולה״, הוא נזכר, ״אתמול כשנודע לנו על הניצחון, כנראה שכל רמת הגולן רעדה מהצעקות המתלהבות שלנו. הניצחון הוא של כל החטיבה, והוא ההוכחה לכך שאפשר להגיע לכל יעד אם רק עובדים מספיק קשה עבורו״.

״אנחנו לא מגלים סודות״, הוא מתבדח כשאני שואלת אותו מה בכל זאת עומד מאחורי כל ההישגים הללו, ״אבל ברצינות, זה מתחיל באנשים ונגמר באנשים. הניצחון הזה הוא תוצאה של תהליך שהתחיל לפני המון שנים ובא לידי ביטוי ממש עכשיו. שמנו לעצמנו מטרה מול העיניים ולא נחנו עד שחזרנו ממנה עם הניצחון הגדול״.

ובאופן אישי, סרן תורג’מן מבקש להעביר מסר לנבחרת הלוחמים שעבדה קשה במיוחד בשביל הרגע הזה: ״בזכות עבודה משותפת, הוכחנו שאנחנו יכולים לנפץ דעות קדומות ולהשיג מטרות שלא חלמנו עליהם, זה רק עניין של החלטה. אני גאה בכם מאוד ומבקש שתשמרו את הרוח שיצרתם באליפות הזאת ותפיצו אותה בכל מקום אליו אתם מגיעים״.

צילום: דובר צה''ל