אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ראשי ארגון השמאל הקיצוני ''רופאים לזכויות אדם'' מעבירים הרצאות לסטודנטים לרפואה בטכניון, בנושאים שנויים במחלוקת בחברה הישראלית.

הסטודנטים לרפואה בשנה ד' ישתתפו בהרצאות של פעילי השמאל הקיצוני בקורס ''שילוב מערכות''.

הדס זיו, מנהלת תחום אתיקה וחינוך בארגון ''רופאים לזכויות אדם'', תלמד את הסטודנטים על הזכות לבריאות בישראל מול תופעות של גזענות, אפליה והדרה. במהלך ההרצאה יתקיים דיון על פרשות שאירעו בישראל כדוגמת ''הפרדה היולדות'' בבתי החולים.

ענת ליטוין, מנהלת מחלקת כלואים בארגון, תעביר הרצאה בנושא ''זכותם לבריאות של כלואים''. ד"ר זואי גוטצייט, מנהלת מחלקת חסרי מעמד בארגון השמאל הקיצוני, ידבר על ''זכותם לבריאות של חסרי מעמד (מהגרי עבודה, מבקשי מקלט ואחרים)''.

את ההרצאה המרכזית ישמעו הסטודנטים מפי מנכ''ל ''רופאים לזכויות אדם'', רן גולדשטיין, בנושא: ''מהו תפקידם של רופאים ורופאות בשמירה על הזכות לבריאות. מה הדילמות והאתגרים – דיון ושיחה לאור ההרצאות במשך היום''.

מארגון בצלמו נמסר בתגובה ''מדובר בטירוף. 'רופאים לזכויות אדם' איננו ארגון רפואי אלא פוליטי שמטרתו להיאבק ב'כיבוש'. כך הוא מגדיר את עצמו. בנוסף הארגון השתתף בעבר בכנסים של אירועי חרם ונשיאת הארגון קוראת לחרם על ישראל. אנחנו דורשים ביטול ההרצאות הללו ולכל הפחות לפטור סטודנטים מכניסת חובה אליהם''.