גמלאי הסתדרות המורים
גמלאי הסתדרות המוריםצילום: עזרא לוי

לראשונה בישראל ובחסות הסתדרות המורים נפתחה מכללה מיוחדת לגמלאים.

במסגרת התוכנית, שהחלה לפעול כפיילוט בחיפה, באר שבע וראשון לציון, ייהנו גמלאי מערכת החינוך מסדרת הרצאות ופעילויות העשרה במגוון תחומים ובהשתתפות טובי המרצים בארץ.

התוכנית נקראת "מכללת אשמורת לגמלאים" ובשלב הראשון יוכלו לקחת בה חלק חברי מועדון הגמלאים של מערכת החינוך.

את המיזם החדשני מובילה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, בשיתוף פעולה הדוק עם מועדון הצרכנות אשמורת של הסתדרות המורים ויו"ר הגמלאים הארצי ברוריה שכטר, כחלק מעולם התוכן "אשמורת לגמלאי", שנרקם בעקבות הרצון להחזיר לגמלאי מערכת החינוך על השנים הרבות שתרמו לטיפוח דור ההמשך של ישראל.

מנכ"ל מועדון הצרכנות אשמורת בהסתדרות המורים, ארי שטיינברג, מדגיש: "השאיפה היא להרחיב את פעילות התוכנית ככל שיידרש".

לדבריו, "יוצע לקהל הגמלאים עולם תוכן מגוון ועשיר אשר הותאם במיוחד עבורם שיכלול אף קורסים מקצועיים לרווחת הגמלאים. אירועי ההשקה ל'מכללת אשמורת הגמלאים', יתקיימו בקרוב בב"ש, בחיפה ובראשל"צ, עם הרצאת אורח של פרשן חדשות 12 עמית סגל - 'פוליטיקה בעידן הדיגיטלי' ומרצים נוספים".

אורנה שובל, גמלאית הסתדרות המורים: "לימדתי במהלך חיי קרוב ל-40 דורות של תלמידים וכפי שתמיד לימדתי את תלמידיי חשוב מאוד להוקיר את העבר כדי לבנות עתיד טוב יותר. אני וחבריי, מודים להסתדרות המורים שזוכרים ומוקירים את אלו שכבר שנים לא במערכת, אך הקדישו לה את כל חייהם, יישר כוח".

"'מכללת אשמורת לגמלאים' נפתחת מתוך כוונה להכיר טובה לאלו שהשקיעו את מיטב זמנם וחייהם לטובת קידום ילדי ישראל", סיכם שטיינברג. "מדובר בציבור יקר, חשוב וצמא לידע ואני שמח שיש ביכולתנו להחזיר לו ולו במעט על התרומה הרבה לחברה הישראלית".