שנה לאסון: צפו בסרט הזיכרון למשפחת עטרדוברות היישוב פסגות, מטה בנימין

ביישוב פסגות בבנימין ציינו אמש (שני) שנה לתאונה המחרידה בה נספו שמונת בני משפחת עטר ז"ל בכביש 90 סמוך למלונות ים המלח.

תושבים ובני משפחה התכנסו באולם הפיס ביישוב כדי להעלות זיכרונות וגעגועים.

רב היישוב פסגות הרב יוסף וייצן סיפר "למדנו בשנה האחרונה על עוצמתם של בני המשפחה הצנועה והמיוחדת הזו. אנחנו חייבים לעשות יותר בתחום הזהירות בדרכים. להשתדל להיות יותר סבלניים בכביש. לוותר האחד לשני. אם כל אחד מאיתנו ישקיע יותר בשמירה על חוקי התנועה וויתור לזולת בכביש נוכל למנוע את האסון הבא".

נעמה אדלרמן, אחותו של יריב עטר ז"ל, אב המשפחה שנספתה, סיפרה על שמחת החיים של בני המשפחה והילדים ועל ההתמודדות שלה עם האסון: "אני עדיין מתקשרת לאחותי אריאל ושואלת ׳זה באמת קרה? זה באמת יריב ושושי?׳ הלב אינו מסוגל לקלוט אבדן ומוות שכזה. אני מתמקדת במה שהמח יכול להכיל. בחיים. נזכרת בחיוכים ובכוחות החיים".

צילום: דוברות פסגות
צילום: דוברות פסגות

רננה שלם, שכנה וחברה של המשפחה סיפרה על אם המשפחה: "שושי שלי, אתמול נסעתי ברמזורים של קריית משה ומישהי חצתה את מעבר החציה ונדמה היה לי לרגע שזו את. היא קשרה את המטפחת כמו שאת קשרת היא חייכה בחיוך מבוייש ועיניים כהות ועמוקות, כמו שלך.

''את חסרה לי שושי, כבר שנה שאת לא פה. הלכת ברגע עם כל משפחתך האהובה. כיחידה אחת. היית לי חברה מיוחדת עם מבט מיוחד בלבך. דיברנו על הריונות, על חינוך ילדים,על זוגיות, על אתגרים בדרך. שנה חלפה וזה נראה כמו נצח. אני כואבת אתכם וכל כך מתגעגעת אליכם", הוסיפה רננה.

במהלך הערב הוקרן סרט זכרון שהופק במלאת שנה לאסון, בהשתתפות הזמר ביני לנדאו וילדים מהיישוב, חבריהם של בני משפחת עטר.

בני משפחת עטר, יריב, שושי וששת ילדיהם - יעקב ישראל בן ה-12, עטרת בת ה-11, איילה בת ה-9, מוריה בת ה-7, ידיד בן ה-5 ואביגיל בת ה-3, תושבי היישוב פסגות שבבנימין, ניצלו את יום החופש של הבחירות המקומיות והיו בדרכם לטיול בדרום כאשר כלי הרכב שבו נסעו בכביש 90 התנגש ברכב שהגיע ממול – ועלה באש. כל בני המשפחה נספו בתאונה.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את נהג הרכב המעורב בתאונה בהריגה בקלות דעת ועקיפה בדרך לא פנויה. במסגרת הסדר הטיעון תבקש הפרקליטות עונש של עד 13 שנות מאסר.