גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: Flash90

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס הערב (שלישי) בראיון לרשת ב' להחלטה להעמיד לדין את השוטר שירה למוות בסלומון טקה, בגין גרימת מוות ברשלנות, ולזעם שהיא מעוררת בקרב בני העדה האתיופית.

ארדן הבהיר שלא מדובר באישום קל ערך, "אני חושב שהעמדה לדין של שוטר בגין גרימת מוות ברשלנות הוא אירוע משמעותי, חמור ונדיר".

"הייתה בעיה של שיטור יתר כלפי יוצאי אתיופיה. יש בעיה של סטריאוטיפים, שנמצאת לא רק במשטרה, אלא בכל החברה הישראלית", הוסיף השר לביטחון הפנים.

בהמשך הראיון נשאל השר ארדן מדוע ישראל מאפשרת לאדמו"ר מסאטמר, המטיף בעולם נגד זכותה של מדינת ישראל להתקיים, להיכנס ארצה, בעוד כניסתם של פעילים בארגוני זכויות אדם בינלאומיים ארצה נמנעת.

השר ארדן השיב כי הטענות הנשמעות בנושא זה מקורן באי היכרות עם החוק, "מניעת כניסה של פעילי חרם זה דבר שמעוגן בחוק. הקריטריונים שמופיעים בו לא קשורים לאדמו"ר".

"אנשי השמאל הקיצוני מנסים להציג את זה כאילו שאנחנו מגבילים את חופש הביטוי - זה שקר מתועב", הדגיש השר.

בנוגע למגעים לקראלת הרכבת ממשלה הביע ארדן אופטימיות זהירה, "לא צריך להיות חד מדי בפוליטיקה כדי להבין שיש פה עכשיו מגעים אמיתיים בניסיון להקים ממשלת אחדות".

ארדן הדגיש כי פקיעת המנדט של גנץ מחר בחצות איננה בהכרח קו הסיום של המגעים בנושא, "אם תהיה התקדמות משמעותית ולא יצליחו עד מחר לסכם את כל הפרטים, עדיין יהיו עוד 21 ימים למצות את ההליך הזה".