שחקני נבחרת ישראל. יעשו היסטוריה?
שחקני נבחרת ישראל. יעשו היסטוריה?צילום: פלאש 90

תם ולא נשלם. נבחרת ישראל בכדורגל סיימה אמש את קמפיין מוקדמות יורו 2020 בטעם רע עם הפסד נוסף ויכולת חלשה להחריד, הפעם לצפון מקדוניה וסיימה את השלב המוקדם במקום החמישי לראשונה מאז 1996 עם ספיגת שערים מהגרועה ביותר בתולדותיה - 18 במספר.

ובכל זאת, הודות לשיטה החדשה של אופ"א, ארגון הכדורגל האירופי, תשחק ישראל לראשונה אחרי 20 שנה בפלייאוף המוקדמות, בזכות הופעתה הטובה בליגת האומות, מפעל הכדורגל החדש של אופ"א בשנה שעברה.

על פי השיטה החדשה, אל 20 הנבחרות שעלו אוטומטית לטורניר האירופי היוקרתי, יצטרפו 4 נבחרות נוספות. אחת מאותן 4 נבחרות יכולה להיות נבחרת ישראל על אף הקמפיין הגרוע ביותר מזה שנים, זאת כאמור בזכות הופעתה הטובה בליגת האומות בשנה שעברה.

אמש לצד ההפסד המביך לצפון מקדוניה, קיבלה הנבחרת בשורות טובות בדמות ניצחון של נבחרת ווילס על הונגריה ששינה במעט את התמונה לקראת שלב הפלייאוף עבורה וקבע כי זו תוכל לארח את משחק חצי הגמר של הפלייאוף.

למעשה, עם סיום שלב המוקדמות אמש, מוזערו היריבות האפשריות של הנבחרת הישראלית בשלב הפלייאוף כשזו יכולה לקבל את אחת מהשלוש: הונגריה, סקוטלנד ובולגריה.

על פי השיטה החדשה, בין ישראל, בולגריה, הונגריה ורומניה תיערך הגרלה, כשהנבחרת שתצא תוקפץ לדרג א'. אם ישראל תצא בהגרלה, משמעות הדבר מבחינתה תהיה משחק חוץ מול סקוטלנד, יריבתה מליגת האומות.

במידה שבולגריה תצא בהגרלה, תארח הנבחרת את הונגריה כאן בארץ ואם הונגריה או רומניה ייצאו בהגרלה, תתארח הנבחרת הלאומית שלנו אצל בולגריה.

רגע לפני ההגרלה המכרעת שתתקיים ביום שישי, אפשר כבר להכיר מעט יותר את היריבות האפשריות.

את נבחרת סקוטלנד ישראל מכירה טוב כאמור מהמפגשים מולה במסגרת ליגת האומות. הנבחרת הישראלית כמעט ועשתה סנסציה במשחק הקודם מול סקוטלנד בגלאזגו וגם הפעם צפוי משחק שווה כוחות מול הסקוטים שסיימו במקום השלישי את בית מספר 9 במוקדמות היורו וספגו יותר שערים אפילו מנבחרת ישראל במהלך שלב המוקדמות.

משחק מול נבחרת הונגריה יכול להוות מכשול. אמנם זה אם יקרה יתקיים בארץ, אך הנבחרת ההונגרית שסיימה במקום הרביעי מתוך חמש בבית 5, הצליחה להפתיע ולנצח את שתי המוליכות שהעפילו ליורו קרואטיה ו-ווילס, כך שקל זה לא יהיה.

נבחרת בולגריה נחשבת ליריבה העדיפה על ישראל לאור העובדה כי השיגה רק ניצחון בודד בשמונת משחקיה בשלב המוקדמות, אפילו פחות ממאזנה של ישראל. מצד שני - זו שיחקה בבית שכלל בין היתר את נבחרות אנגליה וצ'כיה החזקות. ואולי העובדה כי הנבחרת הישראלית שסיימה את הקמפיין עם ניצחון חוץ אחד בלבד וגם הוא מול לטביה החלשה, מתקשה בחוץ עשוי להכריע את המשחק?

במידה שתנצח ישראל את משחק הפלייאוף, תעפיל זו לגמר בסופו המנצחת תקבל את הכרטיס המיוחל ליורו 2020. ישראל בדרך להיסטוריה? ביום שישי נדע יותר.