המחאה בגוש שילה
המחאה בגוש שילהצילום: גאולת ציון בחזון ובמעש

מכתב עליו חתומים כ-100 משפחות מישובי גוש שילה נשלח לשר הביטחון הנכנס נפתלי בנט ובו בקשה של התושבים מהשר שיפעל לעצירתה של הבניה בעיר הערבית המוקמת בימים אלו בצמוד ליישוב עמיחי.

התושבים, מהיישובים עמיחי, אחיה, גאולת ציון, אש קודש, עדי עד וקידה הזכירו לשר בנט את הצהרותיו האחרונות בנושא הסכנה הנשקפת מתכנית המאה של טראמפ ואת השלכותיה על גורל ההתיישבות.

"כזכור, ממש כפי שכבודו פרסם אך לפני חודשיים, תכנית המאה של טראמפ, כפי שמסתמנת עתה, עלולה להוות איום כבד להתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל. בין היתר בכך שהיא מכניסה את ההתיישבות היהודית לתוך 'תחום מושב' ומקימה הלכה למעשה מדינה פלסטינית על כ-90% משטחי יו"ש", כתבו התושבים לבנט.

"אנו כאן במרחב היישוב שילה מתמודדים עם בניית עיר ערבית חדשה ברכס הנמצא מדרום לנו, מאות מטרים ספורים מהיישוב עמיחי. העיר מוקמת בניסיון למנוע את הרצף ההתיישבותי במרחב שילה. בבניית העיר הזו, רואים אנו למול עיננו את 'תכנית המאה' יורדת אל קרקע המציאות וקורמת עור וגידים. זהו נסיון ערבי מובהק להצר את טבעת החנק סביב היישובים היהודיים, ולהכריז קבל עם ועולם על מדינה פלסטינית בכל רחבי יו''ש על הגדרותיהם השונות".

עוד כתבו התושבים לבנט, "אין מתאים ממך כבוד השר, לפעול ולמנוע את בניית אותה עיר ערבית חדשה כחלק מאותה תכנית שהתרעת מפניה. בתפקידך יכול וחייב אתה למנוע את ההשתלטות הערבית על שטחי מולדת ללא דין וללא חשבון".

התושבים סיימו את מכתבם לשר בנט וציינו, "אנו מאמינים שתעשה ותצליח לשמור על ארץ ישראל ממש כפי שהבטחת לבוחריך ולכלל עם ישראל".

עמישב מלט, אחד ממארגני המכתב אמר, "אנו מצפים שבנט ירתם לעניין הקריטי הזה. מדובר בתקדים ובשיטה חדשה ומסוכנת. הערבים משתלטים בצורה מסודרת על כ90% משטחי יו"ש ולמעשה מקימים "מדינה פלסטינית".צריכים להתעשת ולפעול מיידית לעצירת ההשתלטות הזרה ולחיזוק ההתיישבות היהודית בכל המרחבים."