מאתר נעדרים על ארבע
מאתר נעדרים על ארבעצילום: iStock

למרות שהסינים עדיין נוהגים לאכול בשר כלבים, בשנים האחרונות גם הם התחילו לאמץ כלבים וחתולים בתור חיות מחמד. אבל בניגוד לשאר העולם, כאשר חיית המחמד אובדת, הם לא צריכים לנסות לחפש אותה בעצמם ויכולים לבקש עזרה מסאן ג'ינרונג "בלש חיות המחמד".

כבר שבע שנים שסאן ג'ינרונג עובד בתור "בלש חיות המחמד" הראשי של סין, ומשיב חיות מחמד אבודות לבעליהן. למרות שהמקצוע נשמע יותר כמו תפקיד קולנועי מאשר עבודה אמיתית, ג'ינרונג לוקח את המשימה ברצינות ומשתמש בכל האמצעים הטכנולוגיים הנדרשים על מנת למצוא את החתול או הכלב האבודים.

במהלך השנים, ג'ינרונג הספיק להחזיר קרוב לאלף חיות מחמד לבעליהן וכיום הוא אף מחזיק צוות שלם של עשרה בלשים שעוזרים לו לפענח את התעלומה. הוא לוקח קצת יותר מאלף דולר למקרה, אבל לדבריו, המקצועיות שלו שווה את המחיר.

בשביל למצוא חיית מחמד אבודה, ג'ינרונג משתמש בלא פחות מאשר מצלמות מעקב זעירות, גלאי חום ואף אמצעי ראייה ליליים. במידת הצורך, יש לבלש החיות גם נשפן חיצים בשביל להרדים את החיה האובדת וגם מכשירים לזיהוי שערות חשודות בזירה. לדבריו, רוב מי שמאבד את חיית המחמד שלו לא מסוגל לחפש אותה באופן מקצועי ומעדיף לפנות אליו בשביל שיפתור את המקרה.

עבודת הבילוש עצמה נעשית לרוב בשעות הלילה השקטות, כאשר יש יותר סיכוי שחיית המחמד תצא ממקום המחבוא שלה. ג'ינרונג נוהג להתמקם באוהל מוסווה ליד המיקום המשוער של החיה ומשם לתצפת בעזרת מכשירי המעקב על האזור. לדבריו, כל מקרה דורש סגנון עבודה שונה כאשר חיות מחמד קטנות זקוקות לטיפול עדין יותר שלא יפגע בהן.

חברת הבילוש של ג'ינרונג ממוקמת כיום בשנגחאי, אבל היא מספקת שירותים בכל רחבי סין. לטענתו, החברה מצליחה לפתור קרוב ל70% מהמקרים המופנים אליה והיא החברה הגדולה ביותר בתחום. כאשר חברת הבילוש נפתחה היא הייתה הראשונה מסוגה אבל בשנתיים האחרונות הצטרפו עוד כעשרה בלשי חיות מחמד ברחבי סין. ג'ינרונג עצמו לא מודאג יותר מדי מהתחרות ומסביר שכל עוד הסינים ימשיכו לאמץ חיות מחמד, תהיה מספיק עבודה לכולם.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם