הרב איתמר בן גל הי"ד ורעייתו מרים
הרב איתמר בן גל הי"ד ורעייתו מריםצילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד יתקיים היום (ראשון) דיון טיעונים לעונש למחבל שרצח את הרב איתמר בן גל הי"ד בפברואר אשתקד.

בעיתון "ישראל היום" דווח הבוקר כי הוריו, דניאל ושושנה בן גל, כתבו מכתב, שאותו יקריאו בפני הרכב השופטים, אשר הרשיע את המחבל ביולי השנה בעבירה של רצח. "בבואכם לגזור את דינו של הרוצח הנתעב העומד בפניכם, רצינו להדגיש כי הרוצח הזה מסמל את שיא הרוע שקיים בעולם".

"הרוע הזה פגע באכזריות בבננו איתמר הי"ד, שהיה בן מלא חיים שמסר את נפשו כדי לחנך את הדור הבא של מדינת ישראל", הוסיפו ההורים והדגישו, "הרוצח הנתעב הזה קטע את פתיל חייו והותיר משפחה עם אישה וארבעה ילדים".

ההורים יבקשו מהשופטים לגזור על המחבל, עבד אל־חכים עדאל, תושב תל אביב, בן לאם ערבייה־ישראלית מחיפה ולאב פלשתיני משכם, את העונש הכבד ביותר שמאפשר החוק, כדי שלא ייצא לעולם לחופשי.

לדבריהם, "יודעים אנו שאין בידכם אפשרות להטיל עונש מוות, אך אנו מבקשים מכם שיוטל עליו עונש מאסר שיגרום לו להירקב בכלא עד יומו האחרון, שלא יוכל עוד לראות אור יום. אנו מבקשים מכם לקבוע שבשום פנים ואופן לא לכלול אותו בשום עסקת שחרור מחבלים עתידית".

הרב איתמר בן גל, תושב הר ברכה שבשומרון ומורה בישיבה בגבעת שמואל, נרצח בדקירות סכין בעת שהמתין לטרמפ בצומת אריאל.

הוא היה בדרכו לטקס ברית מילה של אחיינו. המחבל בן ה־19 נמלט מהמקום ונלכד כעבור יותר מחודש, בשכם, בתום מצוד ארוך שניהלו אחריו כוחות הביטחון.

לזכרו של איתמר בן גל
באדיבות אולפני אתרוג