UX. אילוסטרציה
UX. אילוסטרציהאיור: אלה פופקו

חשבתם פעם כמה זמן אנחנו מבלים מול מסכים? חשבתם פעם כמה פעמים שאלו אותכם את השאלה הזאת?

ובכל זאת, אין להתכחש לכך שרוב היום, עינינו ועיני ילדינו מרוכזים במסכים אלה ואחרים. אנחנו חברה צרכנית ומוצרי הצריכה שלנו הם גם דיגיטליים.

בין אם אלה משחקים, אפליקציות, אתרים, פורטלים, תוכנות מקצועיות וכל מה שביניהן, מוצרי הצריכה הדיגיטליים שלנו הם רבים, מגוונים, ועם הזמן יותר ויותר ארגונים, לא רק כאלה שמפתחים מוצרים דיגטליים, מתהדרים בשירותים נלווים הניתנים על פלטפורמות דיגטליות ומהווים אפיקי הכנסה חשובים עבור אותן חברות.

ככל שכמות המשתמשים גדלה, גם הגיוון בהם, וכך מתפתח הצורך להפוך את השירותים האלו לנגישים וברורים יותר ויותר.

כל אינטראקציה דיגיטלית הופכת למסע, מסלול שאנחנו עוברים בדרך לארוחה שלנו או זוג נעלי ההתעמלות הבאות שלנו, המונית שתחכה לנו למטה, המקום במסעדה ואפילו בן או בת הזוג.

החוויות היומיומיות האלה והדרך בה צורכים אותן הן תוצאה של מחקרי שוק, בדיקות מעמיקות, והרבה שעות עבודה יצירתית.

על כן נראה שהמעבר הטבעי עבור מעצבים גרפיים רבים הוא אל הדיגיטל, אל עיצוב האתרים, עמודי הנחיתה, אפליקציות, חוויית משתמש.

מה זה בכלל חוויית משתמש?

חוויית המשתמש הפכה למילת מפתח בתחום העיצוב הגרפי והיא מעוררת עניין רב בקרב אנשי מקצוע המעוניינים להרחיב את תחום ההתמחות שלהם ולשדרג את ההכנסות.

אז מה זה UX?

חוויית משתמש, היא למעשה מאפייני מערכת (אפליקציה, אתר, מוצר, תוכנה וכו') כפי שהמשתמש חווה אותם. חברות משקיעות משאבים אדירים ביצירת חוויות חיוביות, מובנות, אינטואיטיביות ועקביות עבור המשתמשים שלהן והן עושות זאת על ידי עיצוב ממשקים, פיתוח מוצרים פיזיים, שירותים נלווים, אונליין ואופליין. עיצוב חוויית המשתמש היא מה שהמעצבים עושים על מנת לספק למשתמשים את החוויה האופטימלית.

חוויית המשתמש לא עוסקת רק בפן הויזואלי, אסתטיקה היא לא הקריטריון היחיד שיקבע אם חוויית המשתמש טובה. כמו בעיצוב התעשייתי, לקוחות לא ישתמשו במוצרים רק בגלל שהם נראים טוב, אם אינם מצליחים להבין איך הם עובדים. על כן עיצוב הממשק הוא כמו שכבת הצבע על מכונית חדשה, כאשר חוויית המשתמש היא ההגה, לוח המחוונים, המושבים וכו', הפיתוח הוא המנוע והמערכת החשמלית. עיצוב חוויית המשתמש היא לא עוד צעד בתהליך הייצור של מוצר דיגיטלי חדש, היא קונספט שצריך להילקח בחשבון בכל התהליך, לכן בגיבוש חוויית משתמש ישנם שלבים לא רק של תכנון וביצוע, אלא גם ניסוי, בדיקות איכות, בחינת התנהגות משתמשים ועוד.

חוויית משתמש לא נאמנה לצרכי המשתמש בלבד, שכן מצידה השני של שרשרת האספקה ישנם אילוצים טכנולוגיים, לוגיסטיים וכלכליים, ועל כן חוויית המשתמש היא זאת שבאה לגשר בין מה שהמשתמש רוצה למה שהחברה מסוגלת ומעוניינת לספק. מעצב חוויית המשתמש ניצב בדיוק במפגש בין החברה למשתמש, ותפקידו כולל עבודה מול כל הגורמים המעורבים בפיתוח המוצר על מנת להבטיח מוצר סופי כמה שיותר נגיש למשתמש.

קורס UX במכללה טכנולוגית

קורס מעצבי חווית משתמש בשנקר הנדסאים מיועד למעצבים גרפיים בעלי ניסיון, שמעוניינים להרחיב את תחומי הפעילות שלהם ולהכנס לעולם האונליין. קורס יסודי ומקיף שכולל גם היכרות עם קוד, בכיתות קטנות, עם דגש גדול על תרגול.

מקצוע מעצב חוויית המשתמש הפך למקצוע נחשק ונחשב, עם המון אנשי מקצוע שמעוניינים להשתלב בו. בשוק כזה חשובה האיכות של העבודה והערך המוסף אותו מביא עימו המעצב, אשר מבדלים אותו מהשאר. קורס UX של שנקר הנדסאים תוכנן בדיוק למטרה הזאת. מידע נוסף על קורס UX תוכלו לקרוא באתר שנקר הנדסאים.