בנט בגבול ישראל-סוריה
בנט בגבול ישראל-סוריהצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון נפתלי בנט ביקר היום (א׳) בפיקוד הצפון ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, סגן הרמטכ״ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם ובכירים נוספים ממערכת הביטחון.

״צה״ל פעל בשבוע שעבר בפעולה משמעותית נגד הכוחות האיראניים בסוריה", אמר בנט. ''המסר שלנו לאותם כוחות טרור איראניים בסוריה: אין לכם מה לחפש כאן, אין לכם מה לנסות להתבסס, כל מה שתנסו לעשות פה - אתם תיתקלו בצה״ל חזק ונחוש שיפגע בכם.

''למנהיגי איראן אנחנו אומרים: תתמקדו באזרחים שלכם, בשיפור החיים של אזרחי איראן ולא בניסיון בלתי מוצלח לפגוע באזרחי ישראל״, הוסיף בנט.

נתניהו בצפון: איראן מתכננת התקפות נגדנו, נסכל אותןעומר מירון/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הסיור בהר אביטל כי ״התוקפנות של איראן באזורנו וגם מולנו נמשכת. אנחנו נוקטים את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאיראן להתבסס כאן באזור. זה כולל גם את הפעילות הדרושה כדי לסכל העברות נשק קטלני מאיראן לסוריה, אם בדרך האוויר או דרך הקרקע. אנחנו גם נפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל.

''המחויבות שלנו והנכונות שלנו להיאבק בתוקפנות האיראנית היא מוחלטת, ואנחנו פועלים בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן להשיג את היעדים שלה. אני לא יכול לפרט יותר מזה, אבל זה תהליך שנמשך כל הזמן.

''שימו לב גם למה שאמר הגנרל מקנזי, מפקד כוחות ארה"ב במזרח התיכון - שאיראן מתכננת התקפות נוספות. אני יכול לאשר את זה, ואני יכול לאשר לכם שאנחנו גם ממשיכים בתוכניות שלנו לסכל את התוקפנות הזאת באמצעים שונים״, סיפר נתניהו.

עוד אמר ראש הממשלה ״אני עושה כל מה שצריך כדי לקיים את עבודת הממשלה, עבודת הקבינט, שממנו אני בא עכשיו, בכל הדרכים הדרושות, כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל והדברים החיוניים למדינת ישראל״.