ורדה פומרנץ
ורדה פומרנץצילום: יחצ

אל"מ במיל' ורדה פומרנץ, ראש מחלקת הנפגעים של צה"ל לשעבר, החליטה להתמודד בבחירות הקרובות לראשות ארגון יד לבנים, שיתקיימו במהלך ינואר 2020.

בשלב הראשון מתמודדת פומרנץ לוועד סניף יד לבנים ברמת גן, עיר מגוריה, בבחירות שיתקיימו ב-10 בדצמבר. לאחר מכן, תתמודד לתפקיד יו״ר הארגון הארצי מול היו״ר המכהן. ״אחרי 20 שנים, הגיע הזמן להחליף את הנהגת הארגון ולהכניס רוח חדשה ומנהיגות חדשה שתפעל לרווחת משפחת השכול״, אמרה פומרנץ.

פומרנץ, נשואה ואם לארבעה בנים, הייתה בין מקימי מערך הנפגעים בצה"ל ושימשה כראש המערך, בדרגת אל"מ. במהלך שירותה הצבאי עברה קורסי פיקוד, הדרכה, ייעוץ ואימון. פומרנץ הינה בעלת תואר שני במדעי החברה, אותו סיימה בהצטיינות

לאחר פרישתה מהשירות הצבאי, ניהלה בית ספר תיכון שש שנתי, הייתה חברת מועצה ברמת אפעל ויו"ר ועד כפר אז"ר. בנוסף, פעלה פומרנץ בעמותות למען רון ארד ושלום חיילי צה"ל. כיום היא פעילה בעמותת גדוד 13 וכן בעמותת חטיבת גולני.

רק לאחר פרישתה ילדה את צעיר בניה דניאל, אותו שכלה בשנת 2014 במהלך מבצע "צוק איתן". העובדה שהשכול בו עסקה שנים כה רבות לא פסח על ביתה, החלטתה להקליט את שיחתם הטלפונית ביודעה כי זו שיחת פרידה, כמו גם המכתב המצמרר שהותיר דניאל בנה שעות לפני נפילתו, הגיע לכל בית ישראל ונחרט בזיכרון הציבורי.

על החלטתה לרוץ בבחירות הקרובות לראשות ארגון יד לבנים, סיפרה: "לפני למעלה מ-40 שנה נקשר גורלי באובדן ושכול. לאורך שנות שירותי הרבות במערך הנפגעים, הבנתי את האחריות הכבדה שהוטלה על כתפיי, אך בה בעת ידעתי שאינני מסוגלת באמת להבין את המשמעות האמיתית של השכול, הכאב והאובדן שחוות המשפחות עצמן. נפילתו של דניאל היא שהחזירה אותי להתגייס שוב לשליחות החשובה הזו. למדתי על בשרי את החשיבות הגדולה בקיומו של ארגון יד לבנים".