גנץ: ח"כ אחד גורר מדינה שלמה לבחירות

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, תקף בפתח ישיבת הסיעה את ראש הממשלה, וטען כי הוא גורר את המדינה לבחירות למען טובתו האישית.

"בדצמבר 2018 נתניהו החליט להקדים את הבחירות מסיבה אחת: להגיע לבחירות לפני פרסום המלצות היועמ"ש בעניינו", אמר גנץ.

גנץ הוסיף, "במאי 2019 הוא החליט לגרור אותנו שוב לבחירות – כדי להרכיב קואליציה שתאפשר לו חסינות. כעת הוא שוב מבקש לדרדר אותנו לבחירות מסיבה אחת – מצבו המשפטי"

לדבריו, "אם חלילה ניגרר לבחירות נעשה זאת משלוש סיבות שהן סיבה אחת – שוחד, מרמה והפרת אמונים או במילה אחת - נתניהו. 119 ח"כים לא רוצים ללכת לבחירות. רק ח"כ אחד גורר מדינה שלמה לבחירות יקרות ומיותרות".

"נתניהו אמר שיש הפיכה שלטונית, אבל האמת היא שיש שיתוק שלטוני. אני פונה למנהיגי וחברי הכנסת של הליכוד - האם נבחרנו לטפל בביטחון, בחינוך ובבריאות או במצבו האישי של נתניהו?", תהה גנץ.

גנץ התייחס להפגנה הצפויה מחר ואמר: "מחר תיערך הפגנת תמיכה בנתניהו ככל הנראה בהשתתפותו. אני מדגיש, בדמוקרטיה חופש ההפגנה וחופש הביטוי הם עקרונות יסוד וזכותו של כל אדם להביע את דעתו. אבל אני קורא לכם, למפגינים, גם בעד נתניהו וגם נגדו, לשמור על כבוד מוסדות אכיפת החוק, לשמור על הממלכתיות וכמובן להימנע מאלימות מכל סוג שהוא".

בהמשך פנה גנץ למנהיגי הליכוד: "זיכרו, אתם ממשיכי דרכם של מנהיגים דגולים כבגין ושמיר. חברים בתנועה שמנהיגיה לאורך השנים ידעו תמיד לשים את האינטרס הלאומי לפני האינטרס האישי או המפלגתי. נותרו לנו רק שבועיים וחצי. הזמן לקבלת החלטות מנהיגותיות שיחסכו בחירות מיותרות הוא כאן ועכשיו".