איתי מרגי ז"ל
איתי מרגי ז"לצילום: באדיבות המשפחה

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הודיעה היום (שני) לעורך דינו של אמיר אבו לאבן כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בגין דריסתו של הילד איתי מרגי בן השמונה ביום כיפור האחרון.

על פי כתב החשדות הדורס העביר את יום הכיפורים בנסיעות ברחבי גוש דן על-מנת לסחור בסמים מסוג קוקאין ו-LSD. בשעה 15:16, כשהיה בדרכו לעסקת סמים נוספת, נהג אבו לבן בדרך נמיר בתל אביב לכיוון דרום, ופגע במרגי בן ה-8 בצומת עם רחוב ז'בוטינסקי.

"החשוד נסע בדרך נמיר בנתיב השלישי מימין במהירות מופרזת ופגע במנוח הרכוב על אופניו", נכתב, "מיד לאחר הפגיעה, יצא החשוד מרכבו ומיהר להסתיר בשיחים בצד הכביש את הסמים המסוכנים שנשא ברכבו".

בפרקליטות הוסיפו כי מותו של מרגי נגרם כתוצאה בנהיגה בקלות ראש, בחוסר זהירות וללא תשומת לב לחיי אדם. כמו כן נכתב כי אבו לבן נהג במהירות מופרזת ומעל המותר בחוק ולא התאים את מהירות הנסיעה בכביש חרף העובדה שהיה מודע היטב לעובדה כי במועד האמור משתמשים בכביש הולכי רגל ורוכבי אופניים, בהם ילדים ונערים רבים המסתמכים על המוסכמה הנוהגת במועד זה.

"החשוד לא התאים את מהירות נסיעתו לתנועת עוברי הדרך ובהם גם רוכבי אופניים אשר השתמשו בכביש אותה העת. החשוד לא האט את מהירות נסיעתו ברכב, לא הבחין במנוח הרכוב על אופניו, על אף שדה ראייה משמעותי אשר היה לפניו אל עבר הצומת ולא הגיב בבלימה", צוין.